Szkolenia / Menedżerskie, Zarządzanie zasobami ludzkimi HRM

Budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników oraz kształtowanie wizerunku organizacji

Budowanie zaangażowania pracowników jest jednym z kluczowych procesów funkcjonowania sprawnie działającej organizacji. Efektywny pracownik to taki, który wyróżnia się nie tylko specjalistyczną wiedzą, czy umiejętnościami, ale również wysokim poziomem motywacji do działania. Staje się tym samym najlepszą wizytówką swojej się firmy.
Rolą skutecznego lidera jest budowanie pozytywnego zaangażowania wśród poległych pracowników, jak i wytworzenie w nich poczucia odpowiedzialności za wyniki wykonywanej pracy.

Cele szkolenia:

  • rozwój umiejętności menedżerów w zakresie osiągania porozumienia z podległym zespołem i wpływania na jakość jego pracy
  • kształtowanie postawy aktywnej, zorientowanej na budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników
  • pokazanie wartości zaangażowania jako czynnika mającego wpływ na wzrost wyników firmy.

Korzyści dla uczestników:

  • zdobycie wiedzy na temat wpływu zaangażowanea na wzrost wyników organizacji
  • poznanie technik i narzędzi poprawiających umiejętności budowania zaangażowania i poczucia odpowiedzialności wśród pracowników
  • poznanie zasad budowania pozytywnych relacji w zespołach w warunkach standardowych i kryzysowych

Program szkolenia:

  1. Praktyczne zadanie wprowadzające – jak działamy w zespołach (zadanie do realizacji w grupach)
  2. Kształtowanie postaw pracowników
    • Case study wprowadzające + ćwiczenie
    • Zaangażowanie idzie z góry – czego uczą nas wielcy przywódcy?
    • Typy postaw ze względu na zaangażowanie
    • Proces budowania zaangażowania i korzyści z tego płynące
    • Czym jest postawa proaktywna – co wspiera, a co ogranicza proaktywność pracowników?
    • Jak zaangażowanie pracowników wpływa na wyniki finansowe organizacji?
    • Ćwiczenie – kiedy zaangażowanie pomaga w osiąganiu celów?
  3. Budowanie relacji w zespole i organizacji
    • Czym są relacje w działaniach zawodowych i czy mają wpływ na kształtowanie postaw pracowniczych?
    • Narzędzia budowania relacji i strategie zarządzania relacjami
    • Jakość komunikacji, a budowanie relacji
    • Gra: znaczenie relacji w stosunkach przełożonego z podwładnymi (2,5h) + omówienie
  4. Wpływ motywacji i zaangażowania pracowników na wzrost wyników organizacji
    • Case study wprowadzające + ćwiczenie
    • Hierarchia potrzeb, a zaangażowanie pracowników i ich motywacja do pracy
    • Różne pokolenia, różne nastawienia – dopasowywanie sposobów motywacji do indywidualnych potrzeb pracowników
    • Budowanie świadomej odpowiedzialności pracowników
    • Błędy popełniane przez managerów w procesie motywowania
    • Ćwiczenie: wyzwania, potrzeby, cele
  5. Delegowanie zadań
    • Czym jest delegowanie?
    • Znaczenie delegowania – z punktu widzenia przełożonego i podwładnego
    • Na czym polega świadomy proces delegowania zadań?
    • Rozmowa delegująca – zasady
    • Jeszcze raz o komunikacji i jej znaczeniu w delegowaniu.
    • Rola informacji zwrotnej.
    • Ćwiczenie – delegowanie, a zlecanie.
  6. Podsumowanie

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Karasińska-Kupis Agnieszka
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa