Szkolenia / PR / media / komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnętrzna – Biuletyn firmowy

Podczas warsztatu zostanie „przepracowana” całość zadań i umiejętności koniecznych do pracy przy wydawaniu biuletynów firmowych, zarówno w postaci papierowej, jak i elektronicznej.

Cele szkolenia:

Pozyskanie wiedzy i umiejętności o tym:

  • Co brać pod uwagę podejmując decyzję o wydawaniu biuletynu firmowego;
  • Jak zorganizować wydawanie i tworzenie takiego biuletynu (layout, redakcja, planowanie, makieta, funkcjonalności newslettera);
  • Czy praca w biuletynie firmowym jest to dziennikarstwo? – jak pozyskiwać i weryfikować tematy do artykułu;
  • Jak „sprzedać” temat, czyli podejście do tematu i dobór odpowiedniej ilustracji (rola zdjęć i grafiki); różnice między treściami w wydaniu papierowym a newsletterem;
  • Jak napisać, żeby przeczytali, czyli podniesienie umiejętności precyzyjnego pisania tekstów do biuletynu oraz newslettera.

Korzyści dla uczestników:

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:

  • Podniesie swoje umiejętności w zakresie wydawania biuletynu firmowego, planowania kolejnych numerów i badania skuteczności jego działania;
  • Nabierze sprawności w pozyskiwaniu tekstów, pisania artykułów, dobierania zdjęć i ilustracji do kolejnych numerów;
  • Ukończy warsztat z gotowym zarysem projektu biuletynu firmowego

Program szkolenia:

Dzień pierwszy

    1. Biuletyn firmowy – rodzaje, formy, zadania:
      • Wewnętrzny – Zewnętrzny;
      • Papierowy – Elektroniczny –Video;
      • Częstotliwość i objętość;
      • Stosunek treści do obrazu;
      • Zawartość – proporcje poruszanej tematyki;
      • Zadania biuletynu firmowego w strategii komunikacji wewnętrznej.
    2. Od czego zacząć?
      • Zdefiniowanie celu, któremu służy biuletyn – spójność strategiczna komunikacji organizacji (czy biuletyn może realizować kilka celów i czy można te cele zmieniać?);
      • Określenie grupy odbiorców – kim są potencjalni czytelnicy, jakie mają oczekiwania komunikacyjne, jaka jest ich gotowość do aktywnego uczestniczenia w tworzeniu biuletynu (metody pozyskiwania informacji);
      • Określenie zasobów i narzędzi – budżet.
    3. Jak stworzyć biuletyn firmowy?
      • Krok 1 – zespół redakcyjny i zasady jego działania (kompetencje); pozyskiwanie współpracowników;
      • Krok 2 – koncepcja zawartości (tytuł, działy) i koncepcja graficzna (od czcionki i akapitów, poprzez kolor, zdjęcia po układ czyli layout); jak określić funkcjonalności newslettera?
      • Krok 3 – numer próbny (badanie fokusowe);
      • Krok 4 – numer pierwszy, drugi, trzeci…. – badanie popularności biuletynu i konkretnych działów (rubryk). Zasady wysyłki newslettera i badanie jego popularności.
    4. Jak efektywnie zorganizować pracę nad biuletynem?
    5. Terminy planowania numerów i zamawiania tekstów – liczba i wielkość potrzebnych tekstów, liczba i rodzaj zdjęć, ilustracji, wykresów;
    6. Praca z DTP i drukarnią – zasady planowania makiety: układ tekstu, rozmieszczenie zdjęć, ilustracji, wykresów.

Dzień drugi

    1. Na czym polega specyfika komunikacji pisemnej na tle innych form komunikowania się?
      • formułowanie wypowiedzi pisemnych w sposób gwarantujący zrozumienie;
      • rola tytułu;
      • kto, gdzie i dlaczego;
      • dbanie o czystość języka polskiego.
    2. Jakie są zasady tworzenia tekstów dziennikarskich do biuletynu firmowego? Jakie są różnice w pisaniu do wydania papierowego, a jakie do newslettera?
      • szukanie tematu i źródeł informacji;
      • przedstawianie zagadnień w sposób jasny i zwięzły;
      • formuła piramidy;
      • budowanie zdań poprawnych gramatycznie i logicznie;
      • dobieranie odpowiedniego stylu, języka i treści komunikatu; czy podpis pod zdjęciem jest tekstem?
      • nabycie umiejętności skracania tekstów (liczba znaków);
      • układ graficzny;
      • zasady adiustacji.

Zadanie: uczestnicy w grupach opracowują zarys biuletynu – układ, treści, layout, funkcjonalności dla newslettera.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Nurkiewicz Magdalena
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa