Szkolenia / PR / media / komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnętrzna – od przypadku do strategii

Metody i narzędzia budowy strategii komunikacji wewnętrznej

Poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie. Szkolenie prowadzone przez praktyka dla praktyków.

Cele szkolenia:

  • Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji
  • Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji
  • Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej
  • Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji

Program szkolenia:

Dzień Pierwszy – bariery w mojej organizacji. Co sprzyja ich rozwiązywaniu?

Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?

  • Bariery w przepływie informacji w organizacji
  • Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane
  • Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznym
  • Komunikowanie poziome
  • Komunikowanie pionowe
  • Budowanie skutecznych relacji wewnętrznych
  • Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacji

Zasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne

    • Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych
    • Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji
    • Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji
    • Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych
    • Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalne

Mind map zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej.

Dzień drugi – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej?

  • Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystania
  • Wydawnictwa firmowe
  • Tablice ogłoszeń – szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją
  • Poczta elektroniczna
  • Imprezy okolicznościowe
  • Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa
  • Radiowęzeł
  • Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłów
  • Wydarzenia specjalne
  • Spotkania bezpośrednie
  • Szkolenia i wyjazdy integracyjne
  • Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywne
  • Rekreacja połączona z klubami zainteresowań

Jaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?

  • Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www
  • Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości
  • Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi
  • Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat
  • Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami
  • CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa
  • Co jeszcze…?

Narzędzia oceny skuteczności kampanii.

    • Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?
    • Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody.

Opracowanie „kamieni milowych” dla strategii komunikacji w mojej organizacji.
Podsumowanie szkolenia.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Nurkiewicz Magdalena
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa