Media społecznościowe w administracji publicznej – ich wykorzystanie jest z każdym rokiem coraz większe.
Samorząd na Twitterze i Facebooku? – częsty przypadek. Komunikacja ze społeczeństwem i zaangażowanie społeczeństwa staje się coraz bardziej istotną kwestią zarówno dla instytucji centralnych, jak i lokalnych. A media społecznościowe umożliwiają komunikację dwukierunkową pomiędzy obywatelami i administracją publiczną.
Podczas szkolenia omówimy aktualną sytuację na rynku mediów społecznościowych, dominujące trendy oraz zalecane (i niezalecane) możliwości aktywności.
Cele szkolenia:
- poznanie podstawowych zasad funkcjonowania mediów społecznościowych;
- pozyskanie umiejętności zbudowania wizerunku publicznego przez instytucje i osoby,
- przybliżenie zasad komunikacji w sieci i budowania zaufania społecznego.
Korzyści dla uczestników:
- poznają zasady wykorzystania mediów społecznościowych do promocji zadań realizowanych przez instytucje publiczne oraz do komunikacji z mieszkańcami;
- zdobędą praktyczną wiedzy w zakresie tworzenia wizerunku i zarządzania nim;
- poznają proces budowania wizerunku w sieci oraz zasady budowania relacji i efektywnie działającej sieci kontaktów;
- nabędą wiedzę o podstawowych błędach popełnianych przez przedstawicieli instytucji publicznych korzystających z mediów społecznościowych.
Program szkolenia:
- Zasady działania współczesnego Internetu.
- Dla kogo Internet jest ważny?
- Podstawowe informacje o mediach społecznościowych:
- Czym są media społecznościowe?
- Charakterystyka poszczególnych typów mediów.
- Wyciąg z badań ilustrujących wykorzystanie i skalę korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych.
- Prezentacja organizacji (JST/instytucji/spółki publicznej) w mediach społecznościowych
- Prezentacja produktów w mediach społecznościowych
- Prezentacja osoby publicznej w mediach społecznościowych.
- Co się składa na wizerunek osoby publicznej?
- Rola wizerunku w życiu zawodowym i prywatnym.
- Jaki mamy wpływ na wizerunek i jak go tworzyć?
- Osobiste elementy wizerunku
- Strona internetowa – jak prezentować działalność i dorobek zawodowy.
- Konta na portalach społecznościowych zrzeszających profesjonalistów z różnych grup zawodowych.
- Prowadzenie bloga – świadomie kreowane narzędzie.
- Sytuacje kryzysowe. Kłamliwe opinie i artykuły – jak na nie reagować?
- Prawne aspekty ochrony wizerunku w sieci.