Szkolenia / Administracja publiczna, PR / media / komunikacja wewnętrzna

Media społecznościowe w administracji publicznej

Media społecznościowe w administracji publicznej – ich wykorzystanie jest z każdym rokiem coraz większe.

Samorząd na Twitterze i Facebooku? – częsty przypadek. Komunikacja ze społeczeństwem i zaangażowanie społeczeństwa staje się coraz bardziej istotną kwestią zarówno dla instytucji centralnych, jak i lokalnych. A media społecznościowe umożliwiają komunikację dwukierunkową pomiędzy obywatelami i administracją publiczną.

Podczas szkolenia omówimy aktualną sytuację na rynku mediów społecznościowych, dominujące trendy oraz zalecane (i niezalecane) możliwości aktywności.

Cele szkolenia:

  • poznanie podstawowych zasad funkcjonowania mediów społecznościowych;
  • pozyskanie umiejętności zbudowania wizerunku publicznego przez instytucje i osoby,
  • przybliżenie zasad komunikacji w sieci i budowania zaufania społecznego.

Korzyści dla uczestników:

  • poznają zasady wykorzystania mediów społecznościowych do promocji zadań realizowanych przez instytucje publiczne oraz do komunikacji z mieszkańcami;
  • zdobędą praktyczną wiedzy w zakresie tworzenia wizerunku i zarządzania nim;
  • poznają proces budowania wizerunku w sieci oraz zasady budowania relacji i efektywnie działającej sieci kontaktów;
  • nabędą wiedzę o podstawowych błędach popełnianych przez przedstawicieli instytucji publicznych korzystających z mediów społecznościowych.

Program szkolenia:

  1. Zasady działania współczesnego Internetu.
    • Dla kogo Internet jest ważny?
  2. Podstawowe informacje o mediach społecznościowych:
    • Czym są media społecznościowe?
    • Charakterystyka poszczególnych typów mediów.
    • Wyciąg z badań ilustrujących wykorzystanie i skalę korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych.
  3. Prezentacja organizacji (JST/instytucji/spółki publicznej) w mediach społecznościowych
  4. Prezentacja produktów w mediach społecznościowych
  5. Prezentacja osoby publicznej w mediach społecznościowych.
    • Co się składa na wizerunek osoby publicznej?
    • Rola wizerunku w życiu zawodowym i prywatnym.
    • Jaki mamy wpływ na wizerunek i jak go tworzyć?
    • Osobiste elementy wizerunku
  6. Strona internetowa – jak prezentować działalność i dorobek zawodowy.
  7. Konta na portalach społecznościowych zrzeszających profesjonalistów z różnych grup zawodowych.
  8. Prowadzenie bloga – świadomie kreowane narzędzie.
  9. Sytuacje kryzysowe. Kłamliwe opinie i artykuły – jak na nie reagować?
  10. Prawne aspekty ochrony wizerunku w sieci.

Metody szkoleniowe:

  • prezentacja multimedialna
  • dyskusja moderowana
  • studia przypadków
Trener prowadzący: Karasińska-Kupis Agnieszka
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe w segregatorze
  • certyfikat
  • ciągłą przerwę kawową
  • lunch
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości