Szkolenia / Menedżerskie

Zarządzanie pokoleniami X Y Z

Organizacje zatrudniają pracowników w różnym wieku. Na chwilę obecną mamy cztery pokolenia na polskim rynku pracy. Każde ma inne podejście do pracy, motywacji, oczekiwań i potrzeb. Ważne w zarządzaniu jest wiedza, jak poszczególne pokolenia odnajdują się w firmie oraz to, jak różnią się nie tylko podejściem do pracy, ale także stylem życia. Nazywają się kolejno Baby Boomers, X, Y oraz Z.

Szkolenie daje możliwość zdobycia praktycznej wiedzy w zakresie strategicznego i operacyjnego zarządzania personelem z uwzględnieniem różnic wiekowych. Pokazuje w jaki sposób zarządzać zróżnicowanymi pokoleniowo pracownikami, aby w optymalny sposób wykorzystać ich wiedzę, doświadczenie oraz zaangażowanie, a przez to zwiększyć konkurencyjność własnej firmy.
Szkolenie przygotowane w formie warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych ćwiczeń grupowych, scenek rodzajowych, praktycznych przykładów zastosowania zarządzania różnorodnością oraz studia przypadków i wykład interaktywny.

Cele szkolenia:

W trakcie szkolenia uczestnicy:

  • zdefiniują potrzeby i oczekiwania pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
  • poznają specyfikę zachowań zróżnicowanych pokoleniowo zespołów
  • poznają metody i narzędzia motywujące pracowników generacji Baby Boomers, X, Y oraz Z
  • nauczą się jak zauważać i zapobiegać konfliktom w zróżnicowanym pokoleniowo zespole
  • rozwiną umiejętności komunikacyjne związane z pobudzaniem motywacji wśród pracowników z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z

Program szkolenia:

  1. Zarządzanie pokoleniami XYZ– wprowadzenie
    • charakterystyka pokoleniu Baby Boomer X,Y,Z?
    • jakie korzyści płyną z zarządzania pokoleniami w firmie?
    • potrzeby psychologiczne i merytoryczne wynikające z wieku pracownika
    • możliwości życiowe i zawodowe wynikające z wieku
    • transfer wiedzy i umiejętności poprzez dobrą organizację pracy zespołowej
    • wzrost innowacyjności firmy a wykorzystanie zarządzania pokoleniami
  2. Zarządzanie pokoleniami XYZ – efektywna strategia organizacji przyszłości
    • zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z a wzrost konkurencyjności
    • analiza SWOT pracowników -szanse i nadzieje, bariery i zagrożenia zarządzanie generacją Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • budowanie zaangażowania pracowników w strategii zarządzania pokoleniami
    • metody i zasady tworzenia systemów motywacji finansowej dla pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • metody i zasady tworzenia systemów motywacji pozafinansowej dla pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
  3. Zarządzanie pokoleniami XYZ – od skutecznego zatrudnienia do profesjonalnego zwolnienia
    • skuteczna selekcja i rekrutacja (techniki i narzędzia rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej) dedykowane dla pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • szkolenia a zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z w organizacji
    • zarządzanie karierą – indywidualne plany rozwojowe oraz planowanie sukcesji
    • rotacja pracowników
    • Coaching i treningi kompetencji miękkich
    • Jobcoaching, czyli indywidualne doradztwo zawodowe
    • zapobieganie utracie bazy wiedzy i kompetencji przez firmę
    • elastyczne formy zatrudnienia
  4. Zarządzanie pokoleniami XYZ – implementacja
    • studia przypadków oraz dobre praktyki stosowane w polskich i europejskich firmach
    • sytuacje trudne dla menagera w zarządzaniu pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • zasady prowadzenia rozmowy rozwojowe dla osoby z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • scenariusz rozmowy motywacyjnej dla osoby z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • zasady prowadzenia rozmowy dyscyplinującej dla osoby z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • zasady i metody rozwiązywanie konfliktów dla zespołów składających się z pokoleń Baby Boomers, X, Y oraz Z
    • szanse i zagrożenie w procesie wdrożenia zarządzania pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Wiernicka-Bełz Beata
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia