Szkolenia / Administracja publiczna, Osobiste

Zasady etykiety i savoir vivre w administracji publicznej

Profesjonalny wizerunek i zachowanie w kontaktach pracownika administracji publicznej to nie tylko wygląd i umiejętności interpersonalne.
Bardzo ważnym elementem są dobre maniery i umiejętność zachowania w każdej sytuacji służbowej. Znajomość zasad savoir vivre okazuje się w tym bardzo pomocna. Niestety, często powoduje także wiele niejasności (szczególnie w sytuacjach w których dochodzi do kolizji zwyczajów znanych z życia towarzyskiego z regułami panującymi w kontaktach zawodowych, często rządzących się innymi prawami).

Nienaganne maniery, świadomość co, komu i kiedy wypada, pozwalają profesjonalnie prezentować zarówno siebie, jak i swoją instytucję.

Cele szkolenia:

  • uświadomienie istoty i znaczenia etykiety w kontaktach oficjalnych i zawodowych,
  • zwiększenie własnej efektywności zawodowej,
  • rewizja dotychczasowego postępowania,
  • zwiększenie skuteczności budowania swojego wizerunku jako reprezentanta instytucji w kontaktach zewnętrznych.

Korzyści dla uczestników:

  • zdobędą lub ugruntują wiedzę na temat zasad obowiązujących w relacjach oficjalnych;
  • wykształcą poczucie swobody w kontaktach oficjalnych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej;
  • nauczą się unikać nieprzyjemnych sytuacji podczas służbowych spotkań;
  • poznają zasady budowania pozytywnego wizerunku osobistego i wizerunku instytucji.

Program szkolenia:

1.Czym jest etykieta i savoir-vivre?

    • Kanon elegancji i dobrych manier
    • Podstawowe zasady pierwszego kontaktu i profesjonalnej prezentacji
    • Gesty, mimika, spojrzenie, jako czynniki budowania kontaktu z rozmówcą
    • Ćwiczenia – wykorzystanie w praktyce zasad komunikacji niewerbalnej sprzyjających budowaniu pozytywnego pierwszego wrażenia

2. Powitania i prezentacja

    • Czy płeć w kontaktach zawodowych ma znaczenie?
    • Zasady precedencji zawodowej i towarzyskiej
    • Kto kogo pozdrawia?
    • Jak się witać? Kto komu podaje rękę? Kiedy?
    • O czym świadczy postawa naszego ciała? – jak siadać, wstawać, stać?
    • Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych.
    • Ćwiczenia – powitania i zasady prawidłowej prezentacji i autoprezentacji (symulacje).

3. Savoir-vivre w relacjach zawodowych

    • Hierarchia, a precedencja (kto i kiedy ma pierwszeństwo)
    • Tytułowanie i przechodzenie na „ty”
    • Zasady zachowania w windzie, przy drzwiach, na korytarzu, w gabinecie szefa, w pokoju służbowym
    • Jak zajmować miejsca w samochodzie – hierarchia ważności
    • Jak siadać przy stole konferencyjnym
    • Zasady przyjmowania gości w instytucji
    • Oficjalne spotkanie w restauracji – gdzie posadzić gościa, co i jak zamawiać, co zrobić, z torebką i kalendarzem, itp.
    • Ćwiczenia: ustalanie zasad pierwszeństwa w różnych sytuacjach służbowych

4. Zasady dress code

    • Jak i na jakie okazje zaplanować strój oficjalny?
    • Mężczyzna – rodzaje strojów dostosowanych do okazji
    • Kobieta – rodzaje strojów dostosowanych do okazji
    • Kiedy można pozwolić sobie „na luz”?
    • Podkreślanie atutów urody i ukrywanie niedoskonałości
    • Kolory odpowiednie na różne pory dnia
    • Ryzyko gafy – jak ustrzec się przed popełnieniem błędów w doborze garderoby, najczęściej popełniane błędy
    • Ćwiczenia – rozpoznanie gaf w ubiorze i wyglądzie (stylizacje damskie i męskie)

5. Podstawowe zasady organizowania spotkań biznesowych

    • Zasady obowiązujące podczas przygotowywania spotkań oficjalnych
    • RSVP – co oznaczają skróty na zaproszeniach?
    • Kto wita, kogo i gdzie powitać w pierwszej kolejności?
    • Zasady wymieniania wizytówek podczas spotkań
    • Zasady usadzania gości

6. Etykieta, a skuteczna komunikacja

    • Zasady savoir-vivre w komunikacji werbalnej i niewerbalnej
    • Small talk – w jaki sposób prowadzić konwersację podczas oficjalnych spotkań
    • Etykieta w korespondencji pisemnej, zasady prawidłowego i eleganckiego konstruowania pism
    • Netykieta, czyli etykieta w Internecie
    • Dobre maniery i zasady prowadzenia rozmów przez telefon
    • Ćwiczenia – komunikacja werbalna i niewerbalna w wybranych sytuacjach, zasady prawidłowej i eleganckiej korespondencji

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
Trener prowadzący: Karasińska-Kupis Agnieszka
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa