Szkolenia / Menedżerskie, Osobiste

Efektywna komunikacja w zespole

Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności prowadzenia otwartej, opartej na szacunku i współpracy komunikacji w zespole. Praktyczna część odnosi się do bogatych doświadczeń trenera, materiałów case study i gotowych narzędzi.

Cele szkolenia:

Cele szkolenia:
• zrozumienie relacji międzyludzkich w procesie komunikacji,
• poznanie zasad komunikacji interpersonalnej,
• właściwe rozpoznawanie typów osobowości i dostosowywanie do nich sposobów komunikacji

Korzyści dla uczestników:

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

• określić swoje predyspozycje i wyzwania komunikacyjne,
• diagnozować styl komunikacji własnej i partnera komunikacji,
• rozpoznać reguły rządzące komunikacją, czynniki wpływające na jej skuteczność,
• przekazywać konstruktywną informację zwrotną,
• kształtować komunikaty w sposób dopasowany do rozmówcy,
• właściwie rozpoznawać i stosować komunikaty niewerbalne w relacjach interpersonalnych

Program szkolenia:

1. Rola komunikacji w życiu jednostki i zespołu
1) Schemat procesu komunikacji. Nadawca – komunikat – odbiorca.
2) Komunikacja jedno- i dwukierunkowa.
3) Logika czy emocje, czyli co wpływa na dobrą komunikację.
4) Autoanaliza własnego stylu komunikowania się – kwestionariusz.

2. Efektywność procesu komunikacji
1) Wyznaczanie celu rozmowy. Zasady wywierania wpływu a manipulacja.
2) Sztuka zadawania pytań i aktywne słuchanie jako narzędzia skutecznej komunikacji.
3) Czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi – przyczyny i przezwyciężanie barier.
4) Przekazywanie informacji zwrotnej.

3. Zjawiska psychologiczne w komunikacji międzyludzkiej
1) Ukryte poziomy komunikacji.
2) Systemy reprezentacji (wzrokowy, słuchowy i kinestetyczny).
3) 4 pary uszu von Thuna – płaszczyzny komunikatu: rzeczowa, relacji, apelowa, ujawniania siebie.
4) Zasady wykorzystania metamodelu w procesie komunikacji.
5) Identyfikacja metaprogramów u rozmówcy.

4. Komunikacja niewerbalna w procesie komunikacji
1) Czytanie „mowy ciała” – rodzaje komunikatów niewerbalnych, znaczenie gestów i postaw.
2) „Niby nie szata zdobi człowieka, ale jak cię widzą, tak cię piszą”. Autoprezentacja – rola wyglądu w komunikacji niewerbalnej.
3) Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
4) Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych.

5. Komunikacja asertywna, czyli odwaga bycia sobą
1) Różnice między zachowaniem asertywnym a agresywnym i uległym.
2) Komunikat „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania siebie.
3) Strach przed powiedzeniem „nie”.
4) Stosowanie technik asertywnych.

6. Od Hipokratesa do Junga – typy osobowości
1) Preferencje psychologiczne i ich wpływ na zachowania.
2) Percepcja – czym jest percepcja i dlaczego jest tak istotna w procesie komunikacji.
3) Charakterystyka poszczególnych typów osobowości wg C.G. Junga. Cztery temperamenty i cztery energie kolorystyczne.
4) Autentyczność w procesie komunikacji.
5) Techniki rozpoznawania różnych typów osobowości

7. Efektywna komunikacja – Jak dotrzeć do rozmówcy?
1) Komunikacja z poszczególnymi typami kolorystycznymi.
2) Czy przeciwieństwa się przyciągają? Techniki skutecznej komunikacji z osobą o zupełnie innym typie osobowości.
3) Budowanie relacji z wykorzystaniem 4 temperamentów.
4) Diagnoza trudnych sytuacji w zespole.
5) Rozwiązywanie konfliktów w zespole.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • odgrywanie ról
  • analiza postaw oraz zachowań
  • dyskusja moderowana,
  • burza mózgów
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Konieczna Katarzyna
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 3.6.2024 do 4.6.2024 Warszawa
od 7.10.2024 do 8.10.2024 Warszawa

Cena szkolenia:

1 590,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa
  • ON LINE

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: