Szkolenia / Menedżerskie

Komunikacja i współpraca w zespole rozproszonym

komunikacja i współpraca zdalna w zespole rozproszonym

Interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności prowadzenia otwartej, opartej na szacunku i współpracy komunikacji w zespole. Praktyczna część odnosi się do bogatych doświadczeń trenera, materiałów case study i gotowych narzędzi.

Cele szkolenia:

Podniesienie poziomu współpracy  poprzez:

  • Zrozumienie jak funkcjonuję w relacji z innymi, jakie są moje mocne strony, a na jakie obszary muszę zwrócić uwagę
  • Zwrócenie uwagi na różnorodność zachowań i potrzeb innych osób w relacji ze mną
  • Dbanie o utrzymanie pozytywnych i trwałych relacji
  • Kontrolę emocji podczas rozmowy z wymagającym pracownikiem/ przełożonym

Korzyści dla uczestników:

  • Rozwijanie umiejętności świadomego i efektywnego komunikowania się w zespole;
  • Zwiększenie umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktowej;
  • Podniesienie umiejętności przekazywania informacji zwrotnej.
  • Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikacyjnego;
  • Uświadomienie korzyści płynących z pracy zespołowej, przy wykorzystaniu efektywnej komunikacji;
  • Zwiększenie otwartości na zmiany i pokazanie możliwości modyfikacji własnych zachowań;
  • Poprawa efektywności w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej

Program szkolenia:

Znaczenie jakości relacji ze współpracownikami

Wprowadzenie do tematu różnorodności– typologia.

  1. Przeprowadzenie testu pozwalającego na ocenę swojego stylu komunikowania w oparciu o metodologię 4 temperamentów
  2. Omówienie charakterystyki typologii współpracowników(prezentacja poparta licznymi przykładami)
  3. Podział na 4 grupy typologiczne i przygotowanie przez każdą z grup prezentacji
  4. Prezentacja na forum

 

Definicja efektywnej komunikacji

  1. Zespoły pracujące nadal w swoich 4 podgrupach wypracowują prezentację, której celem jest przedstawienie, czego 4 temperamenty współpracowników oczekują od efektywnej komunikacji.

(Sugestie właściwych rozwiązań grupa będzie miała w materiałach dla uczestnika)

  1. Wprowadzenie definicji profesjonalnej obsługi współpracownika
    1. Przedstawienie definicji
    2. Zwrócenie uwagi na pierwszy kontakt z współpracownikiem
    3. Zbudowanie listy zachowań pozwalających na wyprzedzanie oczekiwań współpracowników i podejmowanie niestandardowych zachowań

 

Skuteczne komunikowanie się. Rola i zasady aktywnego słuchania

  1. Technika „Czworo uszu”

Uczestnicy biorą udział w eksperymencie, który ujawnia, że jednym z najskuteczniejszych sposobów zdobywania szacunku u innych jest umiejętność uważnego słuchania, czyli odkrywania i rozumienia ich potrzeb, trosk i problemów. Wskazanie, że aktywne słuchanie to proces wymagający cierpliwości i skupienia uwagi, to próba wejścia w świat myśli i uczuć innego człowieka

  1. Parafraza

Uczestnicy biorą udział w studium przypadku posługując się tą techniką. Parafrazują wypowiedzi pracownika, mają ciągłą możliwość sprawdzania własnego stopnia rozumienia przedstawianej sprawy oraz bardziej wnikliwego jej poznania. Dowiadują sięże, ludzie nie zawsze mówią w sposób klarowny i szczegółowy, parafrazując ich, mają okazję do zrozumienia ich punktu widzenia.

 

Sztuka zadawania pytań

Omówienie case study, dyskusja, ćwiczenia indywidualne i w grupach.

  1. Podstawowe narzędzia komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Analiza cech i umiejętności niezbędnych do efektywnego wykonywania pracy
  1. Sztuka zadawania pytań
  • Rola i rodzaje pytań w komunikacji

Uczestnicy zostają zaznajomieni z zadaniem, w którym zadają pytania (trzymając się tematu). Starają się jak najlepiej zrozumieć powody, dla których rozmówca wyraża takie, a nie inne emocje i uwagi.

 

Przekazywanie i przyjmowanie informacji zwrotnej

  1. Komunikat typu JA

Uczestnicy uczą się budować Komunikat „Ja”, oraz doświadczają go w zadaniu. Zadanie kładzie akcent na reakcje nadawcy dotyczące cech lub zachowań drugiej strony. W efekcie komunikaty formułowane w ten sposób są całkowicie pozbawione destrukcyjnego elementu oceniania i etykietowania innych.

 

  1. Technika DPI – reagowanie na niesłuszną krytykę

Uczestnicy uczą się pracy z techniką DPI, oraz poprzez doświadczenie rozumieją, że komunikat szczery to taki, w którym deklarowany cel przekazu jest identyczny z rzeczywistym. Zakamuflowane intencje i ukryte programy niszczą relacje, ponieważ stawiają siebie w pozycji osoby manipulującej innymi, a nie uczciwie budującej relacją.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • odgrywanie ról
  • analiza postaw oraz zachowań
  • dyskusja moderowana,
  • burza mózgów
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Kinga Baj
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 27.9.2022 do 28.9.2022 ON LINE
od 8.12.2022 do 9.12.2022 ON LINE

Pobierz terminarz szkoleń

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ON LINE

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: