Celem tego warsztatu jest prezentacja innowacyjnego podejścia do zarządzania szkoleniami w organizacji. Daje ono znacznie większe szanse, by inwestowanie w rozwój ludzi przestało być jedynie sloganem, a stało się narzędziową praktyką, kontrolowaną i dającą namacalne owoce “biznesowi”. Metodyka zarządzania projektem szkoleniowym wypracowana na bazie Modelu SEB/SEA© daje możliwość odpowiedzi na pytanie: „Jak szkolenie wpłynęło na rezultaty biznesowe firmy” ?.
Korzyści dla uczestników:
Po warsztatach uczestnicy będą potrafili:
- Zdefiniować biznesowy wymiar celów szkoleniowych
- Dokonać analizy potrzeby szkoleniowej, jako potrzeby wsparcia biznesu
- Zaplanować całościowy plan doskonalenia efektywności swojej polityki szkoleniowej
- Zaplanować kompleksowy proces ewaluacji efektywności szkolenia na wszystkich poziomach Kirkpatricka
- Zaprojektować narzędzia wsparcia efektywności fazy wdrażania kompetencji na stanowisku pracy
- Zaplanować wzmocnienie swojego wizerunku HR, jako partnera biznesowego
Program szkolenia:
- Szkolenie to proces, a nie wydarzenie – Jak zobaczyć jasne powiązanie między spotkaniem na sali szkoleniowej a poprawą wyników przedsiębiorstwa?
- Poznasz Łańcuch Wpływu, określający mechanikę generowanie rezultatu biznesowego w projekcie szkoleniowym
- Odkryjemy Kluczowe Bariery dla efektywności biznesowej szkolenia i narzędzia pozwalające je pokonać
- Świat biznesu a świat szkoleń – Jak definiować cele szkoleniowe, by nie pozostawiały wątpliwości, że szkolenie to inwestycja a nie koszt?
- Poznasz metodykę stawiania celów szkoleniowych wg Modelu Kirkpatricka
- Nauczysz się wyznaczać cele szkoleniowe powiązane z biznesem i określać metody ewaluacji szkolenia
- Poznasz przykłady wyznaczonych celów z innych organizacji
- Analiza potrzeby szkoleniowej a analiza potrzeby biznesowej uwarunkowanej rozwojem kompetencji – Jak zaprojektować szkolenie skazane od samego początku na efektywność biznesową?
- Nauczysz się jak wspierać potrzeby biznesu poprzez działania rozwojowe
- Nauczysz się analizować potrzebę szkoleniową, aby powstający na jej bazie projekt szkoleniowy był inwestycją a nie kosztem
- Wymienisz się doświadczeniami o różnych metodach pogłębionej analizy potrzeb
- Zmiana zachowań, ważniejsza dla biznesu niż zdobywanie wiedzy i umiejętności – jak przeorientować i wzmocnić narzędziowo proces szkoleniowy, żeby „wycisnąć” z niego wartość dodaną dla organizacji
- Poznasz standard procesu szkoleniowego nastawionego na rezultaty biznesowe
- Dowiesz się, gdzie stawiać akcenty, aby szkolenie było efektywne dla firmy
- Dowiesz się, jakie narzędzia mogą wspierać efektywność biznesową działań rozwojowych
- Dowiesz się, jaką rolę odgrywają poszczególni interesariusze procesu i jak budować partnerstwo na rzecz szkoleń
- Ewaluacja szkoleń – „jeśli czegoś nie możesz zmierzyć, nie możesz tym zarządzać” W. Edwards Deming
- Poznasz Model SEB© – narzędzie do kompleksowej ewaluacji szkoleń na wszystkich poziomach Kirkpatricka