Wiedza o programach etycznych w biznesie i społecznej odpowiedzialności biznesu CSR.
Cele szkolenia:
- uporządkowanie wiadomości dotyczących terminologii etycznej
- zdobycie wiedzy o programach etycznych w biznesie i o CSR
- zdobycie wiedzy na temat konkretnych certyfikatów etycznych
- nabycie umiejętności odróżniania rzetelnych kodeksów etycznych od nierzetelnych
- zainicjowanie refleksji uczestników szkolenia nad etycznym wymiarem biznesu
- zdobycie wiedzy o korzyściach biznesu płynących ze współpracy z sektorem NGO i z postawy ekologicznej
Korzyści dla uczestników:
- poprawa komunikacji wskutek opanowania uporządkowanej terminologii oraz opanowania umiejętności werbalizowania opinii o charakterze czysto etycznym
- rozwój wiedzy na temat biznesu społecznie odpowiedzialnego
- zdobycie wiedzy o budowaniu i funkcjonowaniu kodeksów etycznych
- poprawa komunikacji z otoczeniem biznesu
Program szkolenia:
-
- Wprowadzenie – o wartościach
- uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia
- logiczny i praktyczny związek wartości z normą i oceną etyczną
- kluczowe wartości etyczne – identyfikacja i hierarchizacja
- charakterystyka i rodzaje odpowiedzialności
- CSR i programy etyczne
- CSR i zrównoważony rozwój
- CSR w zarządzaniu – wyjście poza deklaracje
- składniki programów etycznych: misja, standardy postępowania, procedury i systemy zarządzania, narzędzia diagnozy i kontroli, raportowanie.
- Regulacje w świecie etyki
- certyfikaty i normy jakościowe
- kodeksy etyczne
- Współczesny renesans refleksji nad naturą biznesu
- redefinicje celów działalności biznesowej (uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne)
- biznes w czasach kryzysu
- „menedżer oświecony”
- Biznes w otoczeniu: ochrona środowiska i ekologia
- <li„zielony biznes” – postawa i wymogi prawne
- Wprowadzenie – o wartościach
<lirosnąca presja prosumencka
- Biznes w otoczeniu: NGO i społeczność lokalna
- specyfika i obszary działania NGO
- obszary współpracy
- CRM – cause related marketing i programy partnerskie
- korzyści ze współpracy dla biznesu