Poprawa komunikacji wewnętrznej w firmie. Szkolenie prowadzone przez praktyka dla praktyków.
Cele szkolenia:
- Zdiagnozowanie barier komunikacyjnych w swojej organizacji
- Uporządkowanie wiedzy o podejściu strategicznym do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji
- Podniesienie umiejętności wykorzystania narzędzi w komunikacji wewnętrznej
- Opracowanie podstawy strategii komunikacji w swojej organizacji
Program szkolenia:
Dzień Pierwszy – bariery w mojej organizacji. Co sprzyja ich rozwiązywaniu?
Komunikacja w organizacji – co wpływa na jej skuteczność?
- Bariery w przepływie informacji w organizacji
- Sieci komunikacyjne: zcentralizowane i zdecentralizowane
- Budowa systemu komunikowania z klientem wewnętrznym
- Komunikowanie poziome
- Komunikowanie pionowe
- Budowanie skutecznych relacji wewnętrznych
- Rola kultury organizacyjnej w systemie komunikacji
Zasady komunikacji wewnętrznej – podejście strategiczne
-
- Etapy procesu tworzenia zaplanowanych działań komunikacyjnych
- Zakres zadań związanych ze stworzeniem koncepcji i realizacją strategii komunikacji
- Główne cele i funkcje działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników organizacji
- Adresaci wewnętrznych działań komunikacyjnych
- Kanały komunikowania w organizacji: formalne i nieformalne
Mind map zatorów komunikacyjnych w organizacji – opracowanie mapy barier w komunikacji wewnętrznej.
Dzień drugi – organizacja, co można zrobić, żeby poprawić skuteczność komunikacji wewnętrznej?
- Narzędzia wewnętrznej komunikacji i sposób ich wykorzystania
- Wydawnictwa firmowe
- Tablice ogłoszeń – szczególnie przydatne na stanowiskach pracy, do których nie można dotrzeć z indywidualna informacją
- Poczta elektroniczna
- Imprezy okolicznościowe
- Gratulacje, życzenia i korespondencja okolicznościowa
- Radiowęzeł
- Skrzynka życzeń, zażaleń, uwag, pomysłów
- Wydarzenia specjalne
- Spotkania bezpośrednie
- Szkolenia i wyjazdy integracyjne
- Konkursy dla pracowników, rankingi pozytywne
- Rekreacja połączona z klubami zainteresowań
Jaka powinna być zawartość przekazów komunikacji wewnętrznej?
- Własne środki przekazu, głównie w public relations wewnętrznym, ale do nich zalicza się strona www
- Wydarzenia specjalne np. rocznice, nowości
- Sponsoring, starannie zaplanowany, zintegrowany z celami korporacyjnymi
- Kontakty bezpośrednie z grupami docelowymi – tylko na starannie przygotowany temat
- Aktywność publiczna w kontaktach ze społecznościami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami
- CSR (Corporate Social Responsibility) Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa
- Co jeszcze…?
Narzędzia oceny skuteczności kampanii.
-
- Od czego zależy skuteczność i efektywność strategii komunikacji wewnętrznej?
- Jak mierzyć skuteczność zrealizowanych działań promocyjnych? Wybrane metody.
Opracowanie „kamieni milowych” dla strategii komunikacji w mojej organizacji.
Podsumowanie szkolenia.