Szkolenie warsztatowe skupione na praktycznej stronie doskonalenia umiejętności komunikacji z klientem przy pomocy komunikatora live chat. Głównym celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy dotyczącej profesjonalnej komunikacji z klientem oraz wzmocnienie praktycznych umiejętności uczestników w jej stosowaniu.
Cele szkolenia:
- prowadzeniu profesjonalnej korespondencyjnej obsługi klienta za pośrednictwem live chat
- radzenia sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze klienta
Korzyści dla uczestników:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
- prowadzić profesjonalne i empatyczne rozmowy z klientami poprzez live-chat
- wykorzystywać narzędzia i techniki skutecznej pisemnej komunikacji z klientem nawet w trudnych sytuacjach
- prowadzić profesjonalną korespondencyjną obsługę klienta
Program szkolenia:
- Wprowadzenie
- źródła zadowolenia i rozczarowania klienta – fakty
- satysfakcja klienta – koncepcja trójkąta potrzeb
- komunikacja – podstawa pracy w obsłudze klienta
- Live chat w obsłudze klienta
- live-chat w obsłudze klienta – rola i specyfika
- jak korespondować poprzez live chat – zasady przejrzystej rozmowy
- scenariusze rozmów – konstrukcja komunikacji
- czego NIE oczekują klienci – najczęstsze błędy w komunikacji live-chat
- Trudne sytuacje w obsłudze klienta
- netykieta w kontaktach poprzez live-chat
- reklamacje – od rozczarowanego klienta do ambasadora marki
- asertywność – granice
- techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach – przykłady i analiza
- Praktyka – moduł warsztatowy
- jak nas czytają i oceniają – analiza z punktu widzenia klienta (case studies)
- małe jest piękne – ćwiczenia w formułowaniu, przekształcaniu i redagowaniu tekstów zgodnie z wymogami zasad live chat
- Podsumowanie szkolenia