Cele szkolenia:
Praktyczne przygotowanie uczestników szkolenia do prowadzenia rozmów rekrutacyjnych. Takich rozmów, które znacznie zwiększają skuteczność pozyskania najlepszych pracowników dla organizacji. Szkolenie ma charakter pracy warsztatowej, gdzie będą tworzone, a następnie ćwiczone scenariusze rozmów ustrukturyzowanych, które umożliwiają „dobre dopasowanie” – zwiększenie lojalności i zaangażowania nowozatrudnionej kadry. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych umożliwiających zatrudnienia najwłaściwszych pracowników zgodnie z potrzebami organizacji.
Korzyści dla uczestników:
- Poznanie technik i metod prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych w oparciu o kompetencje
- Ćwiczenie technik budowy narzędzi wspierających proces selekcji
- Ćwiczenie i/lub doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów ustrukturyzowanych\
Program szkolenia:
- Budowa narzędzia do rozmowy kwalifikacyjnej opartej na kompetencjach
- Co to są kompetencje?
- Model kompetencji i jego zastosowanie z procesie doboru kadr
- Budowa profilu kandydata w oparciu o kompetencje
- Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej w oparciu o kompetencje
- Mocne i słabe słaby różnych rodzajów wywiadów stosowanych przy doborze kadr
- Zasady i rola przygotowywania i prowadzenia wywiadów ustrukturyzowanych
- Lista pytań standardowych i niestandardowych wykorzystywanych w rozmowie
- Rola i zasady tworzenia pytań behawioralnych w tym ćwiczenie metody STAR
- Meta modele jako narzędzie do wsparcia procesu selekcji
- Budowa scenariusza rozmowy ustrukturyzowanej
- Rozmowa rekrutacyjna w oparciu o zestaw kompetencji
- Budowa przykładowych pytań do analizy poziomu rozwoju poszczególnych kompetencji
- Umiejętność prowadzenia rozmowy
- Naturalne błędy procesu oceny w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej
- Zasady wyboru najlepszego kandydata
- Weryfikacja trafności procesu rekrutacji i selekcji