Szkolenia / Administracja publiczna, PR / media / komunikacja wewnętrzna

Skuteczna promocja – zasady, techniki, narzędzia w pigułce

Skuteczna promocja działań podejmowanych przez organizacje/ firmy/ instytucje to szereg zintegrowanych zadań komunikacyjnych i marketingowych. Ich celem jest wpływanie na ważne dla organizacji grupy odbiorców, zwiększenie ich
wiedzy o aktywnościach organizacji, a w rezultacie zwiększenia ich zainteresowania organizacją i jej ofertą.

Do niedawna działania te prowadzone były głownie przez jednostki komercyjne. Dziś na skutecznej promocji prowadzonych działań zależy już wszystkim. Po wybrane narzędzia sięgają zarówno największe instytucje rządowe, instytucje samorządowe, lokalne, NGO, spółki prawa handlowego, jak i mali przedsiębiorcy.

Zapraszamy na szkolenie, które w „pigułce” prezentuje podstawowe elementy skutecznej promocji.

Cele szkolenia:

  • pokazanie znaczenia strategicznego budowania wizerunku instytucji,
  • zapoznanie uczestników ze specyfiką tworzenia strategii informacyjnej oraz jej praktycznymi aspektami;
  • pokazanie znaczenia właściwego zdiagnozowania grup odbiorców oraz dopasowania działań informacyjnych do ich potrzeb i oczekiwań;
  • zapoznanie uczestników z narzędziami jakie można skutecznie wykorzystać w działaniach informacyjnych i promocyjnych;
  • przekazanie wiedzy z zakresu skutecznej komunikacji z otoczeniem instytucji – public relations, media relations, social media, itp.

Program szkolenia:

Strategia informacyjna i zasady budowania wizerunku instytucji/organizacji

  • Czym jest wizerunek i jak go skutecznie kształtować?
  • Założenia skutecznej polityki komunikacji instytucji/organizacji z otoczeniem
  • Proces budowania strategii informacyjnej
  • Przegląd narzędzi skutecznej promocji i komunikacji instytucji/organizacji z otoczeniem – reklama, public relations, kampania mailingowa, buzz marketing, eventy i inne.

Public relations i media relations jako narzędzia komunikacji

  • Jak współpracować z mediami i budować skuteczny przekaz
  • Jak tworzyć informacje prasowe dla różnych typów mediów
  • Jak przygotować konferencję prasową i kiedy warto ją zorganizować
  • Komunikacja z mediami w sytuacjach kryzysowych

Wydarzenia promocyjne i informacyjne – jak je dobrze przygotować

  • Rodzaje i przykłady eventów: targi, wystawy, seminaria, drzwi otwarte, imprezy plenerowe, imprezy integracyjne, imprezy okolicznościowe, konkursy i inne
  • Jak dobrze zaplanować event i wykorzystać go budowania wizerunku i promocji instytucji?

Internet i social media jako narzędzie promocji

  • Jakie możliwości daje Internet i czy potrzebna jest koniecznie własna strona?
  • Czym są media społecznościowe i jak można je skutecznie wykorzystać do działań promocyjnych
  • Przegląd i charakterystyka mediów społecznościowych
  • Zasady komunikacji w social media

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Karasińska-Kupis Agnieszka
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa