Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących na stanowiskach kierowniczych średniego i wyższego szczebla. W szeregu miniwykładów wspomaganych ćwiczeniami i pracami warsztatowymi, uczestnicy poznają zagadnienia związane z metodą Management by Objectives oraz technikami wyznaczania i egzekwowania KPI
Cele szkolenia:
Głównym celem szkolenia Zarządzanie Przez Cele jest przygotowanie uczestników do kompleksowego wykorzystania tej koncepcji zarządzania w swoich organizacjach
- nabycie przez uczestników wiedzy w zakresie metody zarządzania przez cele
- zdobycie wiedzy i umiejętności formułowania KPI i następnie egzekwowania ich wykonania
- nabycie umiejętności prowadzenia rozmów w zakresie ustalania celów i monitorowania ich realizacji
Korzyści dla uczestników:
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
- zapozna się z metodą zarządzania przez cele
- będzie potrafił definiować kluczowe wskaźniki wydajności na różnych stanowiskach pracy
- będzie potrafił prowadzić rozmowy przygotowujące podwładnych do określenia celów oraz rozmowy mobilizujące do ich realizacji
Program szkolenia:
Wspólna wizja, czym jest koncepcja zarządzania przez cele
- Strategia zarządzania organizacją i jej źródła
- Model biznesowy i jego wpływ na cele
- Modele tworzenia biznesu
Model zarządzania przez cele
- Cel – jego identyfikacja i opisanie
- Droga do celu – plan działania
- Środowisko i zasoby – oddziaływanie na plan
- Punkty pomiaru – wskaźniki
- Systemowa korekta planów – zarządzanie,
- Priorytetyzacja celów
Rola managera w koncepcji zarządzania przez cele
- Kwalifikacje, doświadczenie, motywacja menedżera
- Świadome postawy i zachowania menedżera
- Zasady skutecznego delegowania
- Kultura organizacyjna i postawy zespołu
- Komunikacja oraz styl relacji w zespole
Pracownicy w koncepcji zarządzania przez cele
- Kwalifikacje, doświadczenie, motywacja pracowników
- Poziom autonomii pracowników a zdolność do realizacji celów
- Zachowania zespołowe
- Rola przywództwa i autorytetu
- Konflikty w zespole na tle realizacji celów i metody ich rozwiązywania
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
- Czym jest KPI i co oznacza słowo „kluczowe”
- Budowanie wskaźników a model efektywności stanowiska/działu
- Dashboard managera
- Prowadzenie rozmów, których celem jest przekazanie KPI do wykonania
- Rozmowy monitorujące i motywujące do zwiększania KPI