Szkolenia / Menedżerskie

Zarządzanie zmianą

Szkolenie Zarządzanie zmianą to interaktywny warsztat, w którym Uczestnicy zdobywają niezbędną wiedzę oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacji zmiany w Organizacji, projektowania i monitorowania jej wdrożenia. Praktyczna część odnosi się do bogatych doświadczeń trenera, materiałów case study i gotowych narzędzi.

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z kluczowymi faktami z zakresu reakcji ludzi na zmiany w organizacji.
  • Wdrożenie narzędzi i metod wspomagające wdrażanie zmian
  • Zapoznanie ze sposobami reagowania na negatywne postawy związane z wprowadzaniem zmian
  • Nabycie umiejętności formułowania komunikatów do zespołu w obliczu wdrażanych zmian

Korzyści dla uczestników:

  • Wzrost umiejętności komunikacyjnych w sytuacji zmiany
  • Poznanie zasad i metod wdrażania zmian
  • Zwiększenie motywacji i zaangażowania pracowników
  • Minimalizowanie oporu przed wprowadzeniem zmian
  • Skuteczne monitorowanie i kontrola postępów w zmianie
  • Efektywna realizacja celów biznesowych.

Program szkolenia:

  1. Czym jest zmiana w organizacji
  • pojęcie zarządzania zmianami
  • czynniki inicjujące zmiany w przedsiębiorstwach
  1. Fazy rozwoju organizacji (model Greinera)
  • jakie zmiany przechodzi organizacja w toku rozwoju (prezentacja)
  • zarządzanie fazami wzrostu i zarządzanie w fazie kryzysu
  1. Model wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie
  • model 3 kroków (RZZ)
  • cztery fazy procesu zmian:
    • Faza 1: Wyparcie / odrzucenie
    • Faza 2: Opór
    • Faza 3: Odkrycie
    • Faza 4: Zaangażowanie
  1. Zagrożenia przy wprowadzaniu zmiany
  • planowanie przeciwdziałania przewidywanym zagrożeniom
  • jak i kiedy liderzy powinni reagować na trudności w poszczególnych fazach wprowadzania zmiany (ćwiczenie w którym uczestnicy poszukują potencjalnych źródeł zapalnych i dobierają odpowiednią strategię postępowania wobec uczestników zmiany)
  • pracownicy w strefie bezpiecznej i w strefie paniki – jak ich traktować
  • najczęściej występujące przyczyny niepowodzenia zmian
  1. Metodyka projektowania zmian w przedsiębiorstwie
  • jak planować zmianę (ćwiczenie w którym uczestnicy szczegółowo zaplanują proces przeprowadzania zmiany)
  1. Obszar psychospołeczny wprowadzania zmiany
  • sposób komunikowania zmiany – transparentność i budowanie zaufania (ćwiczenie)
  • źródła oporu wobec zmian
  • typowe obawy uczestników zmiany – trudne pytania i odpowiedzi
  • jak wspierać adaptację pracowników do zmiany
  • paradoks zmiany osobistej (ćwiczenie w którym uczestnicy konfrontują się z własnymi ograniczeniami mogącymi stanowić trudność we wprowadzaniu zmiany w organizacji)
  1. Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany
  • jak budować zaufanie i akceptację zmian organizacyjnych
  • jak przekonywać ludzi do zmiany i uczynić zaangażowanym zespołem w dążeniu do zmiany (budowanie autorytetu lidera) – ćwiczenie
  • partycypacyjny styl zarządzania jako wspierający kulturę zmiany (auto – test)
  • co pomaga liderowi a co przeszkadza przy wprowadzaniu zmiany – ćwiczenie
  • wywieranie wpływu na ludzi (ćwiczenie reguł R. Cialdiniego)
  1. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
  • jak rozpoznać i zdefiniować problem
  • analiza problemu (Narzędzia NRP)
  • narzędzia generowania rozwiązań (ćwiczenie technik)
  • wybór rozwiązania – narzędzia rozwiązywania problemów (wybrane metody; ćwiczenie w którym uczestnicy trenują wybór i użycie narzędzi)
  • kroki realizacji wybranego rozwiązania
  • metody oceny rozwiązania, szacowanie zysków i kosztów organizacji w obszarze realizowanego rozwiązania
  1. Budowanie poczucia własnej skuteczności (wg teorii Bandury)
  • rodzaj wybieranych zadań
  • waga podejmowanego wysiłku – motywacja
  • konsekwencja w wykonywaniu zadania – wykonanie
  • emocjonalne reakcje pojawiające się na wystąpienie prawdopodobnej sytuacji –  pobudzenie (ćwiczenie

Metody szkoleniowe:

  • Ćwiczenia indywidualne i prace w grupach
  • Prezentacje prowadzone przez uczestników
  • Materiały audio i wideo
  • Gry i emocjonujące doświadczenia
  • Symulacje zmiany organizacyjnej.
Trener prowadzący: Kinga Baj
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa