Szkolenia / Menedżerskie

Action learning w praktyce

Action Learning to warsztat polegająca na facylitowanym poszukiwaniu rozwiązań problemów. Taka metoda jest stosowana z powodzeniem w firmach na całym świecie. Action Learning skupia się na problemie, tj. na ważnej i pilnej kwestii wymagającej rozwiązania w zakresie zarządzania, budowy zespołu, przywództwa czy też innych ważnych dla uczestników kwestii zawodowych.

Stosowane w trakcie warsztatu Action Learning techniki zwiększają zrozumienie problemu, umożliwiają zmianę perspektywy, a także wnoszą przejrzystość do omawianych kwestii. Poza tym metodologia Action Learning sprawia, że grupa, która pracuje wspólnie nad rozwiązaniem danego problemu osiąga wyższy poziom współpracy i zaangażowania oraz ma poczucie odpowiedzialności za wykonanie zadania.

Action Learning to również rozwój kompetencji przywódczych, m.in. poprzez identyfikację i komunikację kompetencji przywódczej, nad którą każdy członek grupy chce pracować podczas sesji oraz ocenę jej rozwoju na koniec sesji.

Warsztat Action learning w swojej istocie zawiera naukę prowadzenia sesji Action Learningu jak również jego walorem jest praktyczne rozwiązywanie problemów uczestników tego warsztatu z wykorzystaniem wiedzy prowadzącego jak i pozostałych uczestników.

Cele szkolenia:

  • Nauka prowadzenia sesji Action Learningu
  • Rozwiązanie problemów: indywidualnych, zespołowych, organizacyjnych
  • Wzrost współpracy i zrozumienia w zespole, organizacji
  • Wzrost innowacyjności
  • Budowa zespołu
  • Budowa w organizacji klimatu do rozwoju i wzajemnego uczenia się

Korzyści dla uczestników:

  • Nauczy się metody Action learningu
  • Będzie mógł lepiej motywować pracowników swojego zespołu
  • Wykorzysta w większym zakresie potencjał swojego zespołu

Program szkolenia:

Pierwszych krokiem podczas warsztatu jest zapoznanie uczestników z metodologią Action Learningu i strukturą sesji. Warsztat jest tak zaprojektowany aby połączyć zdobywanie wiedzy przez uczestników z zakresu Action Learningu jednocześnie rozwijając swoje kompetencje które będą tematem sesji.

Pierwszą sesję nad tematem przedstawionym przez jednego z uczestników prowadzi trener/coach.
Po tej sesji następuje podsumowanie i informacja zwrotna do uczestników o najważniejszych elementach sesji.
Kolejnym krokiem jest poprowadzenie następnych sesji przez uczestników. Po każdej zakończonej sesji trener wraz z uczestnikami udziela informacji zwrotnej osobie prowadzącej.

Action Learning polega na facylitowanym poszukiwaniu rozwiązywań rzeczywistych i pilnych problemów: konkretnej osoby, zespołu lub organizacji. Problemy te rozwiązywane są podczas sesji facylitowanej przez Action Learning coacha/mentora, następnie przez uczestnika warsztatu. W sesji bierze udział grupa 4-12 osób zainteresowana rozwiązaniem problemu. W kwestiach mniej skomplikowanych optymalna powinna być sesja trwająca 1,5 godziny.

Uczestnicy pracują nad rozwiązaniem problemu przy wykorzystaniu pytań. Technika ta stymuluje osobę odpowiedzialną za rozwiązanie problemu do niekonwencjonalnego sposobu myślenia i powoduje wzrost jej poczucia odpowiedzialności za problem.

Dodatkowo, na początku sesji każdy z uczestników identyfikuje i komunikuje jedną kompetencję przywódczą, nad którą chce pracować. Pod koniec sesji uczestnik dokonuje samooceny w zakresie postępów w rozwoju tej kompetencji oraz otrzymuje feedback od pozostałych członków grupy.

Problemy, które mogą być rozwiązywane przez zastosowanie Action Learning:

  1. Rozwój kompetencji przywódczych
  2. Problemy w zarządzaniu zespołem
  3. Rozwój talentów
  4. Poprawa jakości pracy zespołowej
  5. Rozwiązywanie konfliktów
  6. Wsparcie w procesie adoptowania się w nowej firmie
  7. Tematy strategiczne
  8. Zmiany w zespole, organizacji
  9. Poprawa innowacyjności
  10. Wdrożenie lub rozwój systemów informatycznych
  11. Poprawa obsługi klienta
  12. Wprowadzenie nowego produktu na rynek
  13. Nowe inicjatywy

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Stefaniak Krzysztof

Cena szkolenia:

900,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia