Marka to magazyn zaufania, który nabiera coraz większego znaczenia w miarę mnożenia możliwości dokonywania wyboru. Ludzie chcą upraszczać sobie życie.
Niall FitzGerald
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak zbudować unikatowy magazyn zaufania (wizerunek marki) i jak sprawić, aby dla ludzi (grup docelowych) wybór był prosty i oczywisty.
Szkolenie skierowane jest do osób związanych zawodowo z obszarami mającymi wpływ na budowanie wizerunku organizacji jako atrakcyjnego i pożądanego pracodawcy w oczach obecnych i potencjalnych pracowników.
Cele szkolenia:
- dokonywanie strategicznej analizy wizerunku organizacji jako potencjalnego pracodawcy,
- prowadzenie kampanii wizerunkowych i rekrutacyjnych,
- skuteczna komunikacji wewnętrzna,
- efektywna komunikacja zewnętrzna,
- budowanie etosu pracowniczego.
Korzyści dla uczestników:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- dokonać analizy strategicznej organizacji w obszarze EB
- zidentyfikować unikatowe cechy wyróżniające markę i na ich podstawie budować wizerunek organizacji
- planować i prowadzić efektywne kampanie rekrutacyjne
- wykorzystać silne strony organizacji w prowadzeniu skutecznych kampanii wizerunkowych
- kształtować środowisko pracy atrakcyjne dla pracowników
- planować i prowadzić spójne działania wizerunkowe
- wykorzystywać narzędzia kreatywnego generowania pomysłów w działaniach z obszaru wewnętrznego i zewnętrznego EB
Program szkolenia:
-
- Wprowadzenie
- Employer Branding (EB) – co to jest?
- gdzie zaczyna się i kończy obszar działań EB?
- adresaci działań EB
- aktywność EB dla poszczególnych grup adresatów – cele i założenia
- komunikacja wizerunku marki – rola spójności i wiarygodności.
- Analiza strategiczna i planowanie działań EB
- analiza strategiczna
- wizerunek organizacji vs konkurencji – identyfikacja cech wyjątkowych i pożądanych
- cele, potrzeby, nawyki grupy docelowej
- pozycjonowanie marki pracodawcy
- Narzędzia w służbie EB
- Wprowadzenie
Rekrutacja
-
-
- planowanie kampanii
- wybór partnerów realizacji
- komunikacja i realizacja kampanii
- badanie efektywności
-
Wewnętrzny EB
-
-
- budowanie etosu pracowniczego
- wdrożenie nowego pracownika
- dotrzymanie obietnic
- ścieżki karier
- szkolenia i rozwój
-
Zewnętrzny EB
-
-
- działania społecznie odpowiedzialne
- kampanie medialne
- Internet i social media
- współpraca z uczelniami
-
Sesja kreatywna
-
- narzędzia kreatywnego generowania pomysłów
- przygotowanie wybranego działania z obszaru EB