Szkolenie przeznaczone dla osób pracujących na stanowiskach:
- osobistych kierowców prezesów firm/organizacji/ instytucji
- osobistych kierowców członków zarządów firm/organizacji/instytucji
- kierowców oddelegowanych do współpracy z członkami kadry zarządzającej firm i instytucji publicznych,
- innych osób pełniących funkcje osobistego kierowcy.
Cele szkolenia:
- przekazanie wiedzy na temat zasad etykiety obowiązujących w świecie biznesu;
- wykształcenie w uczestnikach poczucia swobody w kontaktach biznesowych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej;
- zwiększenie skuteczności uczestników w zakresie budowania i umacniania wizerunku organizacji w kontaktach zewnętrznych.
Korzyści dla uczestników:
- zdobędą lub ugruntują wiedzę na temat zasad obowiązujących w relacjach oficjalnych, w tym w szczególności w pracy kierowcy kadry zarządzającej
- zdobędą umiejętności zachowania się w określonych sytuacjach wynikających z pełnionych obowiązków służbowych.
Program szkolenia:
Kanon elegancji i manier
- Zasady precedencji (zasada pierwszeństwa, zasada starszeństwa, hierarchia stanowisk publicznych i zawodowych, różnice pomiędzy precedencją biznesową i towarzyską, precedencja zawodowa, a zależność służbowa)
- Zasady pierwszego kontaktu – dlaczego są ważne w budowaniu wizerunku własnego i organizacji oraz co się na nie składa?
- Tytułowanie, honory (tytuły oficjalne i zawodowe, tytuły naukowe, tytuły rodowe – jak się prawidłowo zwracać do konkretnych osób?)
Zasady etykiety w pracy kierowcy służbowego
- Specyfika pracy kierowcy służbowego
- Precedencja w samochodzie – hierarchia miejsc
- Savoir vivre w różnych sytuacjach – m.in. podczas podróży z przełożonym, podróży z przełożonym i jego gośćmi, przewożenia gości firmy, etykieta poza samochodem – jak się zachować?
- Gdy szef jest na spotkaniu …
Savoir vivre na drodze
- Podstawowe zasady etykiety w ruchu drogowym i na miejscach parkingowych
Dress code – biznesowy kanon ubioru i wyglądu
- Podstawowe zasady komponowania profesjonalnego męskiego stroju biznesowego
- Czy i kiedy można pozwolić sobie na strój mniej formalny i jak go skomponować?
- Zasady komponowania stroju w zależności od typu sylwetki – jak sprawić aby zawsze wyglądać dobrze?
- Kolory odpowiednie na różne pory dnia – kolory właściwe i zakazane
- Najczęściej popełniane błędy w męskiej garderobie – jak się przed nimi ustrzec?
Sztuka komunikacji i budowania relacji – jak wzbudzić odpowiednie wrażenie
- Komunikacja niewerbalna jako czynnik budowania kontaktu – gesty, mimika, kontakt wzrokowy, zachowanie prawidłowej odległości, itp.
- Mowa ciała – kiedy ruch świadczy o profesjonalizmie (siadanie i wstawanie, sposób stania, chód)
- Etykieta językowa – jak i kiedy mówić, a kiedy zachować milczenie?
- Powitanie i pożegnanie w sytuacjach biznesowych – kto kogo i w jaki sposób pozdrawia, kto komu podaje rękę, jak powinno wyglądać prawidłowe powitanie i pożegnanie?
- Relacje z przełożonym – zaufanie, dyskrecja, itp.
- Sytuacje nagłe i nadzwyczajne w pracy kierowcy kadry zarządzającej – jak sobie z nimi radzić?
Wizyty zagraniczne i goście zagraniczni
- Jak zachować się gdy towarzyszymy przełożonemu podczas wyjazdu zagranicznego lub przełożony przyjmuje gości z innych kręgów kulturowych.
- Świadomość międzykulturowa i różnice kulturowe,
- Elementy komunikacji międzykulturowej (m.in. różnice w odczytywaniu komunikacji werbalnej i niewerbalnej)