Autoprezentacja to m.in.
- sposób w jaki na poziomie werbalnym komunikujemy się z innymi,
- mowa naszego ciała,
- wygląd,
- umiejętność radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i kłopotliwymi
- i wiele innych elementów.
Skuteczna autoprezentacja może pomoc nam w osiąganiu wyznaczanych celów biznesowych i osobistych. Stanowi zarówno wyraz szacunku wobec innych, jak i stwarza możliwość podkreślenia naszych silnych stron.
Podczas szkolenia zaprezentujemy podstawowe elementy związane z profesjonalną autoprezentacją w różnych sytuacjach zawodowych.
Cele szkolenia:
- uświadomienie wpływu autoprezentacji na to jak odbierają nas inni;
- autodiagnoza własnych mocnych strony w autoprezentacji;
- budowanie pozytywnej postawy w wyrażaniu siebie;
- nabycie nowych i doskonalenie posiadanych umiejętności i kompetencji w zakresie autoprezentacji
Korzyści dla uczestników:
- poznają zasady budowania profesjonalnego wizerunku;
- poznają zasady skutecznego komunikowanie się (na poziomie werbalnym i niewerbalnym);
- poznają możliwości podkreślania swoich atutów i minimalizowania niedoskonałości;
- poznają typy ludzkich osobowości, zasady dostosowywania do każdego z nich swojego zachowania i stylu komunikacji,
- poznają zasady uważnego, aktywnego słuchania, odczytywania sygnałów mowy ciała i wykorzystywania ich w skutecznej autoprezentacji.
Program szkolenia:
- Czym jest autoprezentacja i co się na nią składa?
- Pierwsze wrażenie – nigdy nie będzie szansy aby je powtórzyć.
- reguła 3 x 20,
- znaczenie przekazu werbalnego i niewerbalnego,
- dlaczego spójność przekazu jest ważna i jak ją uzyskać?
- Ludzie i typy osobowości, a sposób komunikowania się – jak szybko i łatwo je określić? (autodiagnoza uczestników)
- Poziomy komunikacji
- werbalny i niewerbalny, świadomy i nieświadomy
- Komunikacja werbalna – jakie znaczenie mają słowa i jak do kogo mówić?
- jak mówić, aby nas słuchano?
- najczęstsze błędy językowe
- Aktywne słuchanie
- czym jest, podstawowe elementy i zasady,
- 6 poziomów słuchania,
- skąd się biorą zakłócenia?
- Komunikacja niewerbalna;
- źródła komunikacji: mowa ciała (mimika, gesty, kontakt wzrokowy, terytorium),
- ton głosu, barwa, tempo mówienia,
- Jak Cię widzą … czyli na ile nasz wygląd ma znaczenie
- czy wygoda i profesjonalizm muszą się wykluczać?
- dress code „w pigułce”
- znaczenie kolorów
- co mogą mówić o nas lub o innych określone elementy?
- Oddychanie jest ważne
- znaczenie oddechu, dynamika i długość oddechu,
- oddychanie przeponowe,
- wpływ oddechu na jakość wystąpienia, ton i barwę głosu
- Stres niekoniecznie musi paraliżować
- skąd bierze się stres i jak świadomie sobie z nim radzić (w zakresie krótko i długofalowym)?
- jak radzić sobie z tremą?
- Trudne sytuacje w trakcie spotkania lub wystąpienia
- podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne,
- tzw. „trudni ludzie”
- wystąpienie to szansa – jak ją wykorzystać?