Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z nowoczesnymi technikami wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w badaniach ilościowych. Skupimy się na każdym etapie procesu badawczego – od planowania i projektowania badań, przez analizę danych, aż po raportowanie wyników. AI, w tym narzędzia takie jak Chat GPT, zostaną przedstawione jako wsparcie w analizie statystycznej, automatyzacji raportów i interpretacji wyników. Jednak AI sama w sobie nie wystarczy – dlatego uczestnicy zapoznają się również z podstawowymi oraz zaawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze ilościowe, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane do realizacji badań społecznych przez osoby niezwiązane z branżą badawczą. Podczas szkolenia omówione zostaną również podstawowe narzędzia analizy danych statystycznych, a główny nacisk położony będzie na raportowanie w badaniach z wykorzystaniem narzędzi AI.
Cele szkolenia:
Cele szkolenia:
• Przekazanie wiedzy dotyczącej planowania i realizacji badań.
• Przekazanie wiedzy w zakresie analizy danych statystycznych.
• Pokazanie zasad interpretowania zjawisk społecznych z wykorzystaniem wskaźników danych.
• Zaprezentowanie możliwości wykorzystania statystyki w procesie podejmowania decyzji.
• Zaprezentowanie różnych rozwiązań umożliwiających obiektywne i rzetelne prezentowanie danych statystycznych.
Adresaci szkolenia:
Badacze społeczni; pracownicy naukowi i doktoranci; specjaliści od analiz danych; pracownicy instytucji badawczych i firm badawczych; studenci i absolwenci kierunków społecznych; osoby zajmujące się ewaluacją programów; menedżerowie projektów badawczych; pracownicy administracji publicznej; specjaliści HR; konsultanci ds. zarządzania talentami; analitycy danych rynkowych; kierownicy ds. strategii rozwoju; trenerzy biznesu; specjaliści od analizy trendów.
Korzyści dla uczestników:
1. Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i realizacji badań marketingowych, społecznych i ewaluacyjnych.
2. Nabycie wiedzy dotyczącej zastosowania odpowiednich metod badawczych.
3. Nabycie wiedzy i umiejętności doboru próby.
4. Nabycie umiejętności przydatnych w procesie pozyskania danych różnymi technikami, zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi.
5. Nabycie wiedzy w zakresie analizy i interpretacji danych statystycznych z wykorzystaniem różnych programów komputerowych.
6. Nabycie umiejętności raportowania, tworzenia tabel korelacyjnych i wykresów.
7. Nabycie umiejętności interpretowania danych statystycznych z wykorzystaniem odpowiednich testów statystycznych.
Program szkolenia:
1. Podstawowe wiadomości o organizacji procesu realizacji badań społecznych o charakterze ilościowym. Definiowanie celu, zakresu, pytań badawczych. Tworzenie hipotez badawczych. Przegląd i omówienie narzędzi AI wspomagających proces planowania badań.
2. Realizacja badań w terenie: Tworzenie narzędzi badawczych. Omówienie metod i technik badań społecznych ze szczególnym uwzględnieniem badań ilościowych.
3. Badanie trendów; analiza porównawcza danych empirycznych (metody i techniki)
4. Arkusz kalkulacyjny w badaniach: analiza danych, tworzenie raportów, zestawień, porównań, tworzenie wykresów, eksport wyników do innych programów komputerowych.
5. Wnioskowanie na podstawie zebranego materiału empirycznego. Podstawowe zagadnienia z zakresu statystyki w badaniach ilościowych. Wykorzystanie AI w procesie analizy danych i wnioskowania statystycznego.
6. Tworzenie szkicu merytorycznego raportu oraz czytelnej i logicznej prezentacji danych.
7. Praktyczne warsztaty tworzenia raportów. Wykorzystanie AI w procesie tworzenia raportów, wnioskowania, rekomendacji.