Szkolenia / Biznesowe specjalistyczne, Kadry i płace, Zarządzanie zasobami ludzkimi HRM

Budowa i zarządzanie systemem ocen pracowników SOP

Jak stworzyć system oceny pracowników

• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki;
• Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej jako instrument zarządzania.
• Nabycie umiejętności planowania i wyznaczania celów mających skorygować sposób funkcjonowania pracownika w obszarach wymagających poprawy.

Cele szkolenia:

  • Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki;
  • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej jako instrument zarządzania.
  • Nabycie umiejętności planowania i wyznaczania celów mających skorygować sposób funkcjonowania pracownika w obszarach wymagających poprawy.

Korzyści dla uczestników:

  • Projektowania systemu ocen okresowych
  • Wdrażania systemu ocen okresowych
  • Posługiwania się formularzami oceny;
  • Wykorzystywania wyników oceny do kierowania pracą i rozwojem podwładnych.

Program szkolenia:

  1. Analiza korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników z wykorzystania systemu
    • Czym jest system ocen pracowniczych?
    • Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji i strategii organizacji oraz systemu zarządzania
    • Korzyści ze stosowania systemu ocen dla organizacji i pracownika
    • Możliwe zagrożenia – przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu i stosowaniu systemu.
  2. Kwestie formalne projektowania i funkcjonowania systemu ocen w organizacji
    • Podstawy prawne i formalne funkcjonowania systemu ocen w organizacji
    • Role poszczególnych komórek i osób w organizacji
    • Założenia do projektu
    • Zespół projektowy
    • Określanie celu i zakresu oceny
  3. Projektowanie systemu ocen od koncepcji do procedury
    • Zakres i zasady stosowania systemu
    • Kanony budowania systemu
    • Wybór metod oceny
    • Budowanie kryteriów kompetencyjnych
    • Budowanie kryteriów wynikowych – KPI (Key Performance Indicators)
    • Efektywne techniki postępowania
  4. Wdrażanie systemu ocen w organizacji
    • Zaplanowanie działań koniecznych
    • Działania komunikacyjne
    • Szkolenia dla ocenianych i oceniających – przygotowanie i zawartość
    • Zasady przeprowadzenia ocen – regulamin systemu ocen
    • Zawartość standardowa
    • Procedura oceny
    • Przebieg rozmowy oceniającej
    • Przypadki szczególne
    • Przeprowadzenie ocen próbnych – pilotaż
    • Najczęściej pojawiające się problemy i sposoby ich pokonywania
  5. Wykorzystanie efektów ocen
    • Informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego
    • Potencjalne sposoby wykorzystania wyników oceny
    • Stawianie indywidualnych celów i zadań rozwojowych w oparciu o wskaźniki
  6. Powiązanie wyników oceny z wynagrodzeniami
    • Szanse i zagrożenia
    • Powiązanie z wynagrodzeniem zasadniczym i zmiennym
  7. Analiza funkcjonalności systemu ocen
    • Przeprowadzenie symulowanej oceny z wykorzystaniem formularza

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Michałek Wojciech
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 10.2.2025 do 11.2.2025 Warszawa
od 10.4.2025 do 11.4.2025 Warszawa
od 16.6.2025 do 17.6.2025 Warszawa
od 28.8.2025 do 29.8.2025 Warszawa
od 6.10.2025 do 7.10.2025 Warszawa
od 8.12.2025 do 9.12.2025 Warszawa

Cena szkolenia:

1 590,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa
  • ON LINE

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: