Szkolenia / Administracja publiczna, Biznesowe specjalistyczne, Zarządzanie zasobami ludzkimi HRM

Badania ilościowe i jakościowe

projektowanie badań, analiza danych i raportowanie

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe), które z powodzeniem będą mogły być wykorzystane do realizacji badań społecznych i ewaluacyjnych także przez osoby niezwiązane z branżą badawczą. Podczas szkolenia zaprezentowane będą podstawowe narzędzia analizy danych statystycznych. Główny nacisk położony będzie na raportowanie w badaniach z wykorzystaniem narzędzi dostępnych w Microsoft Office.

Cele szkolenia:

  • Przekazanie wiedzy dotyczącej planowania i realizacji badań.
  • Przekazanie wiedzy w zakresie analizy danych statystycznych.
  • Pokazanie zasad interpretowania zjawisk społecznych z wykorzystaniem wskaźników danych.
  • Zaprezentowanie możliwości wykorzystania statystyki w procesie podejmowania decyzji.
  • Zaprezentowanie różnych rozwiązań umożliwiających obiektywne i rzetelne prezentowanie danych statystycznych.

Korzyści dla uczestników:

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:
• Nabędzie wiedzę i umiejętności w zakresie planowania i realizacji badań marketingowych, społecznych i ewaluacyjnych.
• Nabędzie wiedzę dotyczącą zastosowania odpowiednich metod badawczych.
• Nabędzie wiedzę i umiejętności doboru próby.
• Nabędzie umiejętności przydatne w procesie pozyskania danych różnymi technikami, zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi.
• Nabędzie wiedzę w zakresie analizy i interpretacji danych statystycznych z wykorzystaniem różnych programów komputerowych.
• Nabędzie umiejętności raportowania, tworzenia tabel korelacyjnych i wykresów.
• Nabędzie umiejętności interpretowania danych statystycznych z wykorzystaniem odpowiednich testów statystycznych.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe wiadomości o organizacji procesu ewaluacji i prowadzeniu badań. Definiowanie celu, zakresu, pytań badawczych. Tworzenie hipotez badawczych.
  2. Realizacja badań w terenie: Tworzenie narzędzi badawczych. Omówienie metod i technik badań społecznych ze szczególnym uwzględnieniem badań ewaluacyjnych.
  3. Badanie trendów; analiza porównawcza danych empirycznych (metody i techniki)
  4. Wnioskowanie na podstawie zebranego materiału empirycznego w drodze badań ilościowych i jakościowych. Tworzenie szkicu merytorycznego raportu oraz czytelnej i logicznej prezentacji danych.
  5. Arkusz kalkulacyjny w badaniach część pierwsza: analiza danych
  6. Arkusz kalkulacyjny w badaniach część druga: tworzenie raportów, zestawień, porównań.
  7. Arkusz kalkulacyjny w badaniach część trzecia: tworzenie wykresów, eksport wyników do innych programów komputerowych.
  8. Praktyczne warsztaty tworzenia raportów.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • warsztat
Trener prowadzący: dr Dyczewski Błażej
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 8.4.2025 do 9.4.2025 ON LINE
od 3.6.2025 do 4.6.2025 ON LINE
od 9.9.2025 do 10.9.2025 ON LINE
od 20.10.2025 do 21.10.2025 ON LINE
od 18.11.2025 do 19.11.2025 ON LINE

Cena szkolenia:

1 800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ON LINE

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: