Szkolenia / Biznesowe specjalistyczne, Osobiste, PR / media / komunikacja wewnętrzna

Badania Ilościowe z wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji (AI) (od planowania do raportowania)

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z nowoczesnymi technikami wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w badaniach ilościowych. Skupimy się na każdym etapie procesu badawczego – od planowania i projektowania badań, przez analizę danych, aż po raportowanie wyników. AI, w tym narzędzia takie jak Chat GPT, zostaną przedstawione jako wsparcie w analizie statystycznej, automatyzacji raportów i interpretacji wyników. Jednak AI sama w sobie nie wystarczy – dlatego uczestnicy zapoznają się również z podstawowymi oraz zaawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze ilościowe, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane do realizacji badań społecznych przez osoby niezwiązane z branżą badawczą. Podczas szkolenia omówione zostaną również podstawowe narzędzia analizy danych statystycznych, a główny nacisk położony będzie na raportowanie w badaniach z wykorzystaniem narzędzi AI.

Cele szkolenia:

Cele szkolenia:
• Przekazanie wiedzy dotyczącej planowania i realizacji badań.
• Przekazanie wiedzy w zakresie analizy danych statystycznych.
• Pokazanie zasad interpretowania zjawisk społecznych z wykorzystaniem wskaźników danych.
• Zaprezentowanie możliwości wykorzystania statystyki w procesie podejmowania decyzji.
• Zaprezentowanie różnych rozwiązań umożliwiających obiektywne i rzetelne prezentowanie danych statystycznych.

Adresaci szkolenia:
Badacze społeczni; pracownicy naukowi i doktoranci; specjaliści od analiz danych; pracownicy instytucji badawczych i firm badawczych; studenci i absolwenci kierunków społecznych; osoby zajmujące się ewaluacją programów; menedżerowie projektów badawczych; pracownicy administracji publicznej; specjaliści HR; konsultanci ds. zarządzania talentami; analitycy danych rynkowych; kierownicy ds. strategii rozwoju; trenerzy biznesu; specjaliści od analizy trendów.

Korzyści dla uczestników:

1. Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i realizacji badań marketingowych, społecznych i ewaluacyjnych.
2. Nabycie wiedzy dotyczącej zastosowania odpowiednich metod badawczych.
3. Nabycie wiedzy i umiejętności doboru próby.
4. Nabycie umiejętności przydatnych w procesie pozyskania danych różnymi technikami, zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi.
5. Nabycie wiedzy w zakresie analizy i interpretacji danych statystycznych z wykorzystaniem różnych programów komputerowych.
6. Nabycie umiejętności raportowania, tworzenia tabel korelacyjnych i wykresów.
7. Nabycie umiejętności interpretowania danych statystycznych z wykorzystaniem odpowiednich testów statystycznych.

Program szkolenia:

1. Podstawowe wiadomości o organizacji procesu realizacji badań społecznych o charakterze ilościowym. Definiowanie celu, zakresu, pytań badawczych. Tworzenie hipotez badawczych. Przegląd i omówienie narzędzi AI wspomagających proces planowania badań.
2. Realizacja badań w terenie: Tworzenie narzędzi badawczych. Omówienie metod i technik badań społecznych ze szczególnym uwzględnieniem badań ilościowych.
3. Badanie trendów; analiza porównawcza danych empirycznych (metody i techniki)
4. Arkusz kalkulacyjny w badaniach: analiza danych, tworzenie raportów, zestawień, porównań, tworzenie wykresów, eksport wyników do innych programów komputerowych.
5. Wnioskowanie na podstawie zebranego materiału empirycznego. Podstawowe zagadnienia z zakresu statystyki w badaniach ilościowych. Wykorzystanie AI w procesie analizy danych i wnioskowania statystycznego.
6. Tworzenie szkicu merytorycznego raportu oraz czytelnej i logicznej prezentacji danych.
7. Praktyczne warsztaty tworzenia raportów. Wykorzystanie AI w procesie tworzenia raportów, wnioskowania, rekomendacji.

Trener prowadzący: dr Dyczewski Błażej
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 3.3.2025 do 4.3.2025 ON LINE
od 19.5.2025 do 20.5.2025 ON LINE
od 11.9.2025 do 12.9.2025 ON LINE
od 22.10.2025 do 23.10.2025 ON LINE
od 9.12.2025 do 10.12.2025 ON LINE

Cena szkolenia:

1 800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ON LINE

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: