Szkolenia / Zarządzanie zasobami ludzkimi HRM

Budowa i zarządzanie systemem ocen pracowników

Jak stworzyć system oceny pracowników

Cele szkolenia:

  • Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki;
  • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej jako instrument zarządzania.
  • Nabycie umiejętności planowania i wyznaczania celów mających skorygować sposób funkcjonowania pracownika w obszarach wymagających poprawy.

Korzyści dla uczestników:

  • Projektowania systemu ocen okresowych
  • Wdrażania systemu ocen okresowych
  • Posługiwania się formularzami oceny;
  • Wykorzystywania wyników oceny do kierowania pracą i rozwojem podwładnych.

Program szkolenia:

  1. Analiza korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników z wykorzystania systemu
    • Czym jest system ocen pracowniczych?
    • Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji i strategii organizacji oraz systemu zarządzania
    • Korzyści ze stosowania systemu ocen dla organizacji i pracownika
    • Możliwe zagrożenia – przykłady najczęstszych błędów we wprowadzaniu i stosowaniu systemu.
  2. Kwestie formalne projektowania i funkcjonowania systemu ocen w organizacji
    • Podstawy prawne i formalne funkcjonowania systemu ocen w organizacji
    • Role poszczególnych komórek i osób w organizacji
    • Założenia do projektu
    • Zespół projektowy
    • Określanie celu i zakresu oceny
  3. Projektowanie systemu ocen od koncepcji do procedury
    • Zakres i zasady stosowania systemu
    • Kanony budowania systemu
    • Wybór metod oceny
    • Budowanie kryteriów kompetencyjnych
    • Budowanie kryteriów wynikowych – KPI (Key Performance Indicators)
    • Efektywne techniki postępowania
  4. Wdrażanie systemu ocen w organizacji
    • Zaplanowanie działań koniecznych
    • Działania komunikacyjne
    • Szkolenia dla ocenianych i oceniających – przygotowanie i zawartość
    • Zasady przeprowadzenia ocen – regulamin systemu ocen
    • Zawartość standardowa
    • Procedura oceny
    • Przebieg rozmowy oceniającej
    • Przypadki szczególne
    • Przeprowadzenie ocen próbnych – pilotaż
    • Najczęściej pojawiające się problemy i sposoby ich pokonywania
  5. Wykorzystanie efektów ocen
    • Informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego
    • Potencjalne sposoby wykorzystania wyników oceny
    • Stawianie indywidualnych celów i zadań rozwojowych w oparciu o wskaźniki
  6. Powiązanie wyników oceny z wynagrodzeniami
    • Szanse i zagrożenia
    • Powiązanie z wynagrodzeniem zasadniczym i zmiennym
  7. Analiza funkcjonalności systemu ocen
    • Przeprowadzenie symulowanej oceny z wykorzystaniem formularza

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Michałek Wojciech
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 18.11.2019 do 19.11.2019 Warszawa

Pobierz terminarz szkoleń

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe w segregatorze
  • certyfikat
  • ciągłą przerwę kawową
  • lunch
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: