Szkolenia / Administracja publiczna

Etyka i zapobieganie korupcji w służbie cywilnej

Zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad etycznego funkcjonowania w środowisku służby cywilnej.

Cele szkolenia:

  • zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą wartości i zasad funkcjonowania w środowisku etycznym, w szczególności ze specyfiką świata wartości urzędnika służby cywilnej (system i hierarchia wartości)
  • opanowanie i doskonalenie umiejętności samodzielnego formułowania opinii dotyczących problemów etycznych, w szczególności werbalizowania opinii o charakterze stricte moralnym (słownictwo)
  • opanowanie umiejętności rozpoznawania źródeł powstających konfliktów o charakterze moralnym w pracy urzędnika;
  • opanowanie umiejętności przewidywania konsekwencji płynących z przyjętej hierarchii wartości oraz konfrontowania opinii z pozostałymi uczestnikami szkolenia

Korzyści dla uczestników:

  • Uporządkowanie wiedzy i terminologii etycznej, a przez to podniesienie umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz umiejętności formułowania opinii dotyczących problemów etycznych występujących w służbie cywilnej
  • Zyskanie wiedzy dotyczącej specyfiki świata wartości etycznych w służbie cywilnej
  • Umiejętne diagnozowanie źródeł konfliktów etycznych w zawodzie urzędniczym
  • Nabycie umiejętności oceniania kodeksów etycznych pod kątem ich rzetelności i użyteczności

Program szkolenia:

  1. Wprowadzenie
    • Uporządkowanie terminologii etycznej: przydatne rozróżnienia i zależności
    • Etyka urzędnicza i moralność urzędnika
    • Wartości, normy i oceny etyczne
  2. Źródła i cele zachowań moralnych
    • Prawo, tradycja, religia jako fundamenty etyki. Problem etyki niezależnej
    • Światopogląd urzędnika. Służebność zawodu urzędnika
  3. Kluczowe wartości etyczne zawodu urzędnika
    • Identyfikacja i hierarchizacja kluczowych wartości (dyskusja)
    • Ogólna charakterystyka, odmiany i zastosowanie wybranych wartości (odpowiedzialność, sumienność, lojalność, sprawiedliwość, godność, wolność…)
  4. Decyzje i dylematy etyczne w zawodzie urzędniczym.
    • Decyzja a dylemat w praktyce postępowania
    • Konflikt jako sytuacja etycznie wymagająca
  5. Kodeks etyki urzędnika – potrzeba czy fanaberia?
    • Istota, struktura i rodzaje kodeksów etycznych
    • Analiza i ocena zapisów istniejącego kodeksu etyki służby cywilnej (dyskusja)
  6. Gdy kodeks nie działa…
    • Scenariusze postępowania w przypadku nieprzestrzegania zapisów kodeksu etycznego
    • Rozwiązania stosowane w innych sektorach (mini wykład)
  7. Zagrożenia w świecie moralności.
    • Charakterystyka przyczyn nadużyć moralnych w zawodzie urzędniczym
    • Sposoby przeciwdziałania

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • studia przypadków,
Trener prowadzący: Iwanowski Szymon
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ON LINE