Korzyści dla uczestników:
• wzmocnią poczucie swobody w kontaktach biznesowych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej;
• poszerzą kompetencję dotyczące zasad obowiązujących w relacjach oficjalnych, w tym w szczególności w pracy kierowcy kadry zarządzającej
• będą świadomi, jaki znaczenie ma zachowanie odpowiedniej etykiety w relacjach służbowych
Cele szkolenia:
Uczestnicy szkolenia:
• poznają zasady etykiety obowiązujące w świecie biznesu;
• zapoznają elementy komunikowania się zgodnego z zasadami etykiety
• określą co buduje, a co niszczy wizerunek kierowcy i jego wpływ na wizerunek NBP
• poznają wyznaczniki różnych kultur i zasad komunikowania się
• zwiększenie skuteczności uczestników w zakresie budowania i umacniania wizerunku organizacji w kontaktach zewnętrznych.
• rozwiną umiejętności zachowania się w sytuacjach wynikających z pełnionych obowiązków służbowych.
Korzyści dla uczestników:
• wzmocnią poczucie swobody w kontaktach biznesowych z zachowaniem odpowiedniej kultury osobistej;
• poszerzą kompetencję dotyczące zasad obowiązujących w relacjach oficjalnych, w tym w szczególności w pracy kierowcy kadry zarządzającej
• będą świadomi, jaki znaczenie ma zachowanie odpowiedniej etykiety w relacjach służbowych
Program szkolenia:
BLOK I Wprowadzenie w etykietę biznesu
• Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie
• Podstawowe wartości w etykiecie: punktualność, zaufanie, dyskrecja, życzliwość
• Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku instytucji
• Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej w etykiecie biznesowej
BLOK II Samochód i kierowca – wizytówka firmy
• Charakterystyka ubiorów wg praktyki biznesowej – formalne i nieformalne
• Co buduje a co niszczy profesjonalny wizerunek kierowcy
• Etykieta zachowania w ruchu drogowym i na parkingu
• Savoir-vivre podczas przewożenia przełożonego, gości przełożonego
BLOK III Zasady kontaktu z kadrą zarządzającą
• Sposoby powitań i pożegnań w etykiecie, tytułowanie (służbowe, naukowe itp.)
• Precedencja w samochodzie, hierarchia stanowisk publicznych i zawodowych
• Podejmowanie rozmowy z przełożonym w samochodzie
• Znajomość typów zachowań wg C. G. Junga jako pomoc w budowaniu relacji
BLOK VI Wizyty zagraniczne i goście zagraniczni
• Wymiary międzykulturowe wg Hofstede (hierarchia, punktualność, komunikatywność)
• Różnice międzykulturowe w zachowaniu gości – wybrane kraje i regiony
• Wieloznaczność gestów w różnych krajach i kulturach, kontakt wzrokowy, proksemika
• Zachowanie się jako osoba towarzysząca podróżnego z zagranicy.