Szkolenia / Osobiste, Sprzedaż / obsługa klienta

Komunikacja werbalna i niewerbalna w obsłudze klienta

Spójna komunikacja wymaga, aby nasza „mowa ciała” współgrała z tym co mówimy. Tylko wtedy będziemy odbierani jako osoby wiarygodne i profesjonalne. Warto zatem poznać mechanizmy które świadomie (a często także nieświadomie) wykorzystujemy podczas kontaktów z innymi. Warto nauczyć się wykorzystywać je w sposób, który pozwoli na budowanie naszego pozytywnego i spójnego wizerunku w oczach rozmówców.

I temu właśnie poświęcone jest to szkolenie.

Cele szkolenia:

  • poprawienie standardów obsługi klienta w organizacji/firmie/urzędzie;
  • uświadomienie wpływu komunikacji niewerbalnej na kontakty z klientami;
  • wykształcenie umiejętności stosowania komunikatów werbalnych i niewerbalnych w relacjach z innymi;
  • prezentacja mechanizmów komunikowania się oraz technik budowania pozytywnych relacji.

Korzyści dla uczestników:

  • poznają zasady budowania spójnych komunikatów
  • poznają sekrety komunikacji niewerbalnej (dowiedzą się co dokładnie może oznaczać określona postawa, sposób zachowania się rozmówcy itp.)
  • dowiedzą się jakich zachowań unikać i jak budować w oczach rozmówców pozytywne wrażenie
  • poznają pozytywne zasady konstruowania wypowiedzi, pozwalające świadomie budować pozytywną komunikację.

Program szkolenia:

  1. Kim jest klient i czego oczekuje? Wprowadzenie
    • Budowanie kontaktu z klientem, a poziom jego satysfakcji ze współpracy
    • Typy Klientów
  2. Pierwszy kontakt z klientem
    • Znaczenie pierwszego wrażenia – co na nie wpływa i jak oddziałuje na dalszy kontakt.
    • Sposoby wywierania pozytywnego wrażenia i niewerbalne wpływanie na rozmówcę.
    • Elementy wizerunku i ich znaczenie w budowaniu pozytywnych relacji z klientem.
    • Ćwiczenia praktyczne
  3. Komunikacja werbalna i niewerbalna w kontakcie z klientem
    • Narzędzia komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz elementy decydujące o skutecznym przekazywaniu komunikatów
    • Bariery komunikacyjne i zasady ich przezwyciężania
    • Ćwiczenia praktyczne, gra szkoleniowa
  4. Mowa ciała w praktyce
    • Komunikaty przekazywane przez oczy, ręce, nogi, postawę ciała, ułożenie głowy itp.
    • Co i w jakich sytuacjach wyraża nasza twarz – mimika, uśmiech itp.
    • Emocje odzwierciedlające się w postawie i ruchach ciała – gdy stoimy, siedzimy, idziemy – jak zarządzać emocjami
    • Pewność siebie – jak budować własną i odczytać cudzą
    • Postawa wzmacniająca wiarygodność
    • Sytuacje trudne i stresujące – jak odczytać z mowy ciała niepewność i stres?
    • Jak ciało komunikuje kłamstwo?
    • Gesty otwartości i pozytywnego nastawienia
    • Gesty zainteresowania
    • Gesty blokady i wycofania – postawy obronne
    • Ćwiczenia praktyczne
  5. O czym może świadczyć konkretne zachowanie
    • Wejście do pomieszczenia, powitanie, zasady podawania ręki itp.
    • Sposób przemieszczania się
    • Przestrzeń i odległość od rozmówcy
    • Zajmowanie miejsca przy stole, sposób siadania, itp.
    • Korzystanie z „rekwizytów” – np. długopisu, filiżanki, dokumentów, okularów – o czym może świadczyć i kiedy może pomóc.
  6. Budowanie zgodność przekazu werbalnego i mowy ciała.
    • Ćwiczenia

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Karasińska-Kupis Agnieszka
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

1 490,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa