• zapoznanie z prawnymi regulacjami dotyczącymi zjawisk negatywnych tj. dyskryminacja i mobbing
• wskazanie zachowań mobbingowych;
• odróżnienie mobbingu od dyskryminacji i molestowania;
Cele szkolenia:
• zapoznanie z prawnymi regulacjami dotyczącymi zjawisk negatywnych tj. dyskryminacja i mobbing
• wskazanie zachowań mobbingowych;
• odróżnienie mobbingu od dyskryminacji i molestowania;
Korzyści dla uczestników:
• rozpoznawanie zachowań dyskryminujących i mobbingowych,
• przyswojenie norm prawnych dotyczących dyskryminacji mobbingu
• rozpoznawania postaw sprawcy – mobbera i ofiary,
• umiejętność rozpoznawania różnic pomiędzy dyskryminacją, molestowaniem, a mobbingiem,
• uzyskanie praktycznej wiedzy w zakresie radzenia sobie z problematyką przemocowości w miejscu pracy.
Program szkolenia:
1. Zakład pracy – zbiór różnych charakterów i miejsce konfliktów.
• inne spojrzenie na zakład pracy;
• właściwa organizacja jako czynnik wpływający na pozytywna atmosferę
• wyszczególnienie „przemocowych” zjawisk w zakładzie pracy
2. Dyskryminacja:
• pojęcie;
• regulacje prawne;
• dyskryminacja pośrednia i bezpośrednia
• co można zrobić w przypadku dyskryminacji?
3. Molestowanie
• co to jest?
• rodzaje molestowania;
• molestowanie seksualne jako „szczególny” rodzaj molestowania;
• jakie działania można podjąć w sytuacji bycia molestowanym?
4. Mobbing
• co to jest?
• czym się różni mobbing od molestowania?
• 45 aktywności mobbingowych;
• kto może być mobberem?
• kto może być ofiarą?
• Polityka Antymobbingowa – czy naprawdę musi być?
• procedura rozpatrywania skarg mobbingowych;
• co może ofiara?