Szkolenia / Prawo

Zamówienia publiczne dla Zamawiających

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie zamawiających z procesem udzielania zamówień tak aby zminimalizować ryzyko nieprawidłowości, w szczególności w związku z naruszeniem dyscypliny finansów publicznych;
  • Wskazanie w jaki sposób najpełniej zabezpieczyć interes zamawiającego przy zawieraniu umowy z wybranym wykonawcą;

Korzyści dla uczestników:

Zdobędzie wiedzę pozwalająca na zminimalizowanie negatywnych konsekwencji w związku z nieprawidłowościami przy udzielaniu zamówień

Program szkolenia:

  1. Zamówienia publiczne dla Zamawiających
  • szacowanie wartości zamówienia – zasady, błędy i sposoby ich uniknięcia, orzecznictwo i doktryna;
  •  szacowanie w ramach całorocznych planów zamówień;
  • szacowanie wartości zamówień nieplanowanych;
  • dzielenie zamówienia na części;
  • szacowanie wartości zamówienia usług i dostaw powtarzających się okresowo;

2. Opis przedmiotu zamówienia – zasady, błędy i sposoby ich uniknięcia, orzecznictwo i doktryna

·         Wymagania co do zatrudniania określonych osób na podstawie umowy o pracę;

·         zakaz odnoszenia się do konkretnych nazw;

·         Zakres równoważności

·         Warunki udziału w postępowaniu

·         wykluczania wykonawców

·         fakultatywne

·         obligatoryjne

·         pozytywne

·         żądanie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu;

·         opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;

·         zakres zastosowania Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.

·         w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia

4. Ocena ofert  – Kryteria oceny ofert; Wybór najkorzystniejszej oferty:

·         Pojęcie kosztu,

·         Kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia

·         Maksymalna waga kryterium ceny

·         Stała cena lub koszt wskazana przez zamawiającego

·         Nowe brzmienie art. 26 ust 3 oraz dodany ust 3a.

·         Uzupełnianie próbek;

·         Uzupełnianie dokumentów czy również innych elementów oferty

·         Omyłki – oczywiste, inne – możliwość dokonywania korekt

 

5.      . Odrzucenie ofert i wykluczenie wykonawców – przyczyny, sposoby postępowania, skutki

6.      Najczęściej popełniane błędy (studium przypadku, orzecznictwo)

·                 błędy w dokumentacji;

·                 błędy w zakresie wyboru trybów; omówienie trybów podstawowych oraz pozostałych;

·                 przesłanki wyboru trybów niekonkurencyjnych lub z ograniczoną konkurencją, w szczególności trybu z wolnej ręki wraz z niezbędną dokumentacją

·                 błędy związane z naruszeniem zasad PZP:

·                 zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców;

·                 zasada proporcjonalności;

·                 zasada poszanowania prawa międzynarodowego;

·                 zasada obiektywizmu i bezstronności;

·                 zasada jawności;

·                 zasada pisemności i języka polskiego.

·                 Rażąco niska cena jako podstawa odrzucenia oferty – sposób ustalenia, zasady postępowania; ustalenie wg dowodów

 

7.      Umowa w sprawie zamówienia. Klauzule obowiązkowe w umowach z zakresu zamówień publicznych,

·         Zasady modyfikacji już zawartej umowy (w szczególności na podstawie znowelizowanego art. 144 ust. 1 ze wskazaniem sposobu dokumentowania)

·         Kary umowne;

·         Rozwiązanie umowy przed czasem jej obowiązywania

Wykład + praca na przykładach

8.      Unieważnienie postępowania – omówienie w jakich przypadkach możliwe jest unieważnienie przetargu nieograniczonego.

Wykład + praca na przykładach

Głównie art. 93 ust. 1 pkt 7 (przykłady)

9.      Unieważnienie umowy z Wykonawcą – omówienie przypadków, w których możliwe jest unieważnienie umowy, ze wskazaniem podstawy prawnej.

10.    Odwołanie – omówienie przesłanek wniesienia odwołania przez Wykonawcę.

·         Częściowe uwzględnienie odwołania,

·         Stan sprawy jako podstawa do wydania wyroku przez KIO

·         Skarga na orzeczenie KIO;

·         Koszty

11.  Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania:

  • Kierownik zamawiającego,
  • komisja przetargowa, zespół – zakres obowiązków i odpowiedzialności;
  •  biegli
12. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako podstawowy dokument w zakresie procedur PZP;

13. Konsekwencje błędów w świetle ustawy PZP i ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

 

 

 

 

Trener prowadzący: Tomasz Glinkowski
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:

Cena szkolenia:

800,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • ul. Łucka 13, 00-842 Warszawa