Cele szkolenia:
|
Korzyści dla uczestników:
Zdobędzie wiedzę pozwalająca na zminimalizowanie negatywnych konsekwencji w związku z nieprawidłowościami przy udzielaniu zamówień
Program szkolenia:
2. Opis przedmiotu zamówienia – zasady, błędy i sposoby ich uniknięcia, orzecznictwo i doktryna · Wymagania co do zatrudniania określonych osób na podstawie umowy o pracę; · zakaz odnoszenia się do konkretnych nazw; · Zakres równoważności · Warunki udziału w postępowaniu · wykluczania wykonawców · fakultatywne · obligatoryjne · pozytywne · żądanie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu; · opis sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu; · zakres zastosowania Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. · w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia 4. Ocena ofert – Kryteria oceny ofert; Wybór najkorzystniejszej oferty: · Pojęcie kosztu, · Kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia · Maksymalna waga kryterium ceny · Stała cena lub koszt wskazana przez zamawiającego · Nowe brzmienie art. 26 ust 3 oraz dodany ust 3a. · Uzupełnianie próbek; · Uzupełnianie dokumentów czy również innych elementów oferty · Omyłki – oczywiste, inne – możliwość dokonywania korekt
|
5. . Odrzucenie ofert i wykluczenie wykonawców – przyczyny, sposoby postępowania, skutki
6. Najczęściej popełniane błędy (studium przypadku, orzecznictwo) · błędy w dokumentacji; · błędy w zakresie wyboru trybów; omówienie trybów podstawowych oraz pozostałych; · przesłanki wyboru trybów niekonkurencyjnych lub z ograniczoną konkurencją, w szczególności trybu z wolnej ręki wraz z niezbędną dokumentacją · błędy związane z naruszeniem zasad PZP: · zasada uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców; · zasada proporcjonalności; · zasada poszanowania prawa międzynarodowego; · zasada obiektywizmu i bezstronności; · zasada jawności; · zasada pisemności i języka polskiego. · Rażąco niska cena jako podstawa odrzucenia oferty – sposób ustalenia, zasady postępowania; ustalenie wg dowodów |
7. Umowa w sprawie zamówienia. Klauzule obowiązkowe w umowach z zakresu zamówień publicznych, · Zasady modyfikacji już zawartej umowy (w szczególności na podstawie znowelizowanego art. 144 ust. 1 ze wskazaniem sposobu dokumentowania) · Kary umowne; · Rozwiązanie umowy przed czasem jej obowiązywania Wykład + praca na przykładach 8. Unieważnienie postępowania – omówienie w jakich przypadkach możliwe jest unieważnienie przetargu nieograniczonego. Wykład + praca na przykładach Głównie art. 93 ust. 1 pkt 7 (przykłady) 9. Unieważnienie umowy z Wykonawcą – omówienie przypadków, w których możliwe jest unieważnienie umowy, ze wskazaniem podstawy prawnej. 10. Odwołanie – omówienie przesłanek wniesienia odwołania przez Wykonawcę. · Częściowe uwzględnienie odwołania, · Stan sprawy jako podstawa do wydania wyroku przez KIO · Skarga na orzeczenie KIO; · Koszty 11. Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania:
|
12. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jako podstawowy dokument w zakresie procedur PZP;
13. Konsekwencje błędów w świetle ustawy PZP i ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
|