Szkolenia / Menedżerskie, Zarządzanie zasobami ludzkimi HRM

Zarządzanie kompetencjami pracowników

metodologia, skale, definicje, opisy, zastosowanie kompetencji w organizacji

Na każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia więc pracę zarówno pracownikom jak i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje, a menedżerowie mają jasne kryteria oceny efektywności poszczególnych podwładnych. Sukces na stanowisku pracy i rozwój organizacji zależy więc od właściwych kompetencji.

Korzyści dla uczestników:

Po szkoleniu uczestnicy:

  • posiądą praktyczną wiedzę na temat projektowania i zastosowania kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
  • zdobędą umiejętność powiązania różnych narzędzi w spójny system zarządzania oparty na kompetencjach,
  • uzyskają świadomość wpływu profili kompetencyjnych na procesy zarządzania rozwojem organizacji i zarządzania zmianą oraz modelowanie oczekiwanej kultury organizacyjnej.

Program szkolenia:

    1. Zarządzanie kompetencjami
      • definicje kompetencji
      • cechy kompetencji
      • metodologia opisów kompetencji
      • klasyfikacja kompetencji
    2. Kompetencyjne opisy stanowisk pracy
      • rola opisu stanowiska w systemie zarządzania kompetencjami
      • określanie zadań
      • wybór kompetencji kluczowych
      • profil kompetencyjny – oczekiwane poziomy kompetencji

Ćwiczenie: Tworzenie profili kompetencyjnych

    1. Zastosowanie kompetencji w procesach HRM
      • Rekrutacja pracowników
      • Ocena pracowników
      • Rozwój pracowników
      • System wynagradzania

Ćwiczenie: Studium przypadku – zastosowanie kompetencji w systemach HR

    1. Narzędzia oceny poziomu kompetencji
      • Ocena 180
      • Ocena 360
      • Assessment & Development center
      • Testy kompetencyjne

Ćwiczenie: Symulacja zastosowania wybranych narzędzi oceny kompetencji

    1. Budowa systemu zarządzania kompetencjami
      • Etapy budowy systemu
      • Tworzenie opisów kompetencji
      • Skale stosowane w opisach kompetencji
      • Wskaźniki behavioralne
      • Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich unikania

Ćwiczenie: Studium przypadku – budowa systemu zarządzania kompetencjami
Ćwiczenie: Opis wybranych kompetencji

    1. Wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami
      • Etapy wdrażania systemu
      • Model kompetencji – zmiany w organizacji
      • Budowa klimatu dla kompetencji
      • Wykorzystanie kompetencji w strategii HRM

Ćwiczenie: Projekt wdrożenia systemu zarządzania kompetencjami

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład,
  • prezentacja powerpoint,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • testy i symulacje,
  • studia przypadków,
  • gry symulacyjne i szkoleniowe.
Trener prowadzący: Michałek Wojciech
Dostępne terminy szkolenia: Lokalizacja:
od 5.12.2024 do 6.12.2024 Warszawa

Cena szkolenia:

1 590,00 zł netto

Rabat:

2 uczestników z jednej organizacji – 5 % ceny szkolenia
3 uczestników z jednej organizacji – 10 % ceny szkolenia
4 uczestników z jednej organizacji – 15 % ceny szkolenia
5 uczestników z jednej organizacji – skontaktuj się i ponegocjuj z nami

Cena zawiera:

  • szkolenie prowadzone w formule warsztatowej
  • kameralną grupę warsztatową liczącą maksymalnie 8 uczestników
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • końcową sesję pytań i odpowiedzi, wyjaśniania wątpliwości
  • konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia

Miejsce szkolenia:

  • Al. Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa
  • ON LINE

Formularz zgłoszeniowy:

Termin szkolenia:
Dane firmy (do faktury):
Osoba koordynująca:
Dane uczestnika: