Organizacje zatrudniają pracowników w różnym wieku. Na chwilę obecną mamy cztery pokolenia na polskim rynku pracy. Każde ma inne podejście do pracy, motywacji, oczekiwań i potrzeb. Ważne w zarządzaniu jest wiedza, jak poszczególne pokolenia odnajdują się w firmie oraz to, jak różnią się nie tylko podejściem do pracy, ale także stylem życia. Nazywają się kolejno Baby Boomers, X, Y oraz Z.
Szkolenie daje możliwość zdobycia praktycznej wiedzy w zakresie strategicznego i operacyjnego zarządzania personelem z uwzględnieniem różnic wiekowych. Pokazuje w jaki sposób zarządzać zróżnicowanymi pokoleniowo pracownikami, aby w optymalny sposób wykorzystać ich wiedzę, doświadczenie oraz zaangażowanie, a przez to zwiększyć konkurencyjność własnej firmy.
Szkolenie przygotowane w formie warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych ćwiczeń grupowych, scenek rodzajowych, praktycznych przykładów zastosowania zarządzania różnorodnością oraz studia przypadków i wykład interaktywny.
Cele szkolenia:
W trakcie szkolenia uczestnicy:
- zdefiniują potrzeby i oczekiwania pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
- poznają specyfikę zachowań zróżnicowanych pokoleniowo zespołów
- poznają metody i narzędzia motywujące pracowników generacji Baby Boomers, X, Y oraz Z
- nauczą się jak zauważać i zapobiegać konfliktom w zróżnicowanym pokoleniowo zespole
- rozwiną umiejętności komunikacyjne związane z pobudzaniem motywacji wśród pracowników z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
Program szkolenia:
- Zarządzanie pokoleniami XYZ– wprowadzenie
- charakterystyka pokoleniu Baby Boomer X,Y,Z?
- jakie korzyści płyną z zarządzania pokoleniami w firmie?
- potrzeby psychologiczne i merytoryczne wynikające z wieku pracownika
- możliwości życiowe i zawodowe wynikające z wieku
- transfer wiedzy i umiejętności poprzez dobrą organizację pracy zespołowej
- wzrost innowacyjności firmy a wykorzystanie zarządzania pokoleniami
- Zarządzanie pokoleniami XYZ – efektywna strategia organizacji przyszłości
- zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z a wzrost konkurencyjności
- analiza SWOT pracowników -szanse i nadzieje, bariery i zagrożenia zarządzanie generacją Baby Boomers, X, Y oraz Z
- budowanie zaangażowania pracowników w strategii zarządzania pokoleniami
- metody i zasady tworzenia systemów motywacji finansowej dla pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
- metody i zasady tworzenia systemów motywacji pozafinansowej dla pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
- Zarządzanie pokoleniami XYZ – od skutecznego zatrudnienia do profesjonalnego zwolnienia
- skuteczna selekcja i rekrutacja (techniki i narzędzia rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej) dedykowane dla pokolenia: Baby Boomers, X, Y oraz Z
- szkolenia a zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z w organizacji
- zarządzanie karierą – indywidualne plany rozwojowe oraz planowanie sukcesji
- rotacja pracowników
- Coaching i treningi kompetencji miękkich
- Jobcoaching, czyli indywidualne doradztwo zawodowe
- zapobieganie utracie bazy wiedzy i kompetencji przez firmę
- elastyczne formy zatrudnienia
- Zarządzanie pokoleniami XYZ – implementacja
- studia przypadków oraz dobre praktyki stosowane w polskich i europejskich firmach
- sytuacje trudne dla menagera w zarządzaniu pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z
- zasady prowadzenia rozmowy rozwojowe dla osoby z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
- scenariusz rozmowy motywacyjnej dla osoby z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
- zasady prowadzenia rozmowy dyscyplinującej dla osoby z pokolenia Baby Boomers, X, Y oraz Z
- zasady i metody rozwiązywanie konfliktów dla zespołów składających się z pokoleń Baby Boomers, X, Y oraz Z
- szanse i zagrożenie w procesie wdrożenia zarządzania pokoleniami Baby Boomers, X, Y oraz Z