Warsztaty skierowane są do osób, które na co dzień zarządzają pracownikami, motywują ich oraz oceniają efekty ich pracy. Udział w szkoleniu umożliwi ugruntowanie posiadanej wiedzy na temat zasad skutecznego wpływania na pracowników i realizowania stawianych celów
Cele szkolenia:
• Nabycie umiejętności skutecznego porozumiewania się z pracownikami
• Nabycie umiejętności właściwego doboru metod motywowania członków zespołu
• Poznanie zasad budowy spójnego systemu motywacji oraz systemu ocen
• Nabycie umiejętności przekazywania konstruktywnych informacji zwrotnych
• Nabycie umiejętności konstruowania planów rozwojowych dla pracowników
Program szkolenia:
Dobra komunikacja podstawą wszystkich procesów HR
1) Preferencje psychologiczne i ich wpływ na zachowania.
2) Percepcja – czym jest percepcja i dlaczego jest tak istotna w procesie komunikacji.
3) Charakterystyka poszczególnych energii kolorystycznych wg metodologii Insighst Discovery- Od Hipokratesa do Junga – cztery temperamenty.
4) Sposoby skutecznej komunikacji z poszczególnymi typami osobowości.
Zarządzanie wynikami
1) Cele zarządzania wynikami w kontekście celów strategicznych firmy
2) Uwarunkowania zarządzania wynikami
3) Kontrowersje wokół zarządzania wynikami
Czas na rozmowę rozwojową
1) Jak sprawić, by ocena wyników pracy była obiektywna?
2) Zasady prowadzenia rozmów.
3) Dobór środków komunikacji podczas rozmowy.
4) Struktura i etapy rozmowy rozwojowej.
5) Ustalanie celów i tworzenie planów rozwojowych.
6) Reakcje pracowników, czyli jak radzić sobie z gniewem, płaczem pracowników.
7) Błędy w procesie oceniania. Błędy w systemie ocen. Błędy w prowadzeniu rozmowy.
Sztuka motywacji
1) Zacznij od siebie. Jak motywować samego siebie? Techniki automotywacji.
2) Styl kierowania a motywacja.
3) Typologia i hierarchia źródeł motywacji Maslowa, Herzberga, teoria motywacji ERG McClellanda i wiele innych.
4) Dobór narzędzi motywacyjnych w zależności od typu osobowości pracownika oraz etapu jego rozwoju.
Wybrane narzędzia do motywowania pracowników
1) Motywowanie finansowe
2) Skuteczna komunikacja
3) Szefie, chwal mnie!
4) Konstruktywna krytyka
5) Ambitne cele
6) Nietypowe formy motywacji